Telefon som routher!?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av PerraStrandberg, 4 jun 2011.

1. PerraStrandberg

PerraStrandberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej

Sitter instängd med familjen i en sketen sommarstuga utan varken tv eller radio. Vattenläcka i hemmet så det va bara att flytta. Problemet är att då datorn saknar dvd läsare så finns det inget att göra nu. Så jag tänkte fixa så man i alla fall kan surfa på datorn, och hört mycket om barnicale. Men efter timmar av försökande så funkar det ändå inte. Vad gör jag fel? Tror jag har prövat allt försökt allt men det kommer inte upp något nätvärk på datorn och inga clienter i barnicale. Har även prövat andra program utan lycka. Har en sony vaio med w7, och en rotad 2.1 x10. Är det några hemliga inställningar jag inte hittar i programet eller nåt jag måste ställa in på datorn? Har försökt söka på forumet men via telefon är det ganska svårt, hoppas npn kan hjälpa oss.

Mvh Perra

2. ef98dpa

ef98dpa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Hej Perra. jag skriver detta just nu från min Vaio som är ansluten via Barnacle till min X10 med iofs 2.2, inga hemliga inställningar, inga svårigheter. Jag installerade faktiskt precis om mjukvaran i min x10 och lade sedan in Barnacle och det funkade direkt.

Första gången man startar Barnacle så kan den inte ansluta och man får upp en fråga som man behöver svara typ ok på, men sen flyter det på.

Det kan ju vara 2.1 som begränsar, jag kommer inte ihåg om jag hade Barnacle då...

Lycka till!

3. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Du måste roota luren först å lägga in en massa saker, men ja misstänker att du rootat men inte fått in vissa saker innan du lägger in barnacle. Kolla i länken här och scrolla ner lite där jag har skrivit. Jag hade oxå problem med detta för ett tag sen och detta löste sig för mg. Här kommer länken https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=17014&page=22

4. PerraStrandberg

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telefonen är rootad, har varit det länge. Allt verkar funka men är som om datorn inte kan hitta mitt barnical nätvärk.....

5. boxer

boxer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Pdanet funkar även till samma sak dock ska telefonen vara inkopplad med usb. Denna funkar även på orootade.

Sent from my MB525

6. PerraStrandberg

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste vara trådlöst.

7. OvE

OvE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Samsung S24 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S24 Ultra
    Testa att roota om luren ifrån scratch då.

8. boxer

boxer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Kollade igen på pdanet Och det ska fungera med blåtand. Dock har jag bara provat med kabel. Det finns gratis på market om du vill prova

Sent from my MB525

PerraStrandberg gillar detta.