Telefon stänger av sig själv?

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av krille85, 24 okt 2010.

1. krille85

krille85 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har sökt på forumet här men utan att hitta någon annan tråd. Jag har ett litet problem som dök upp efter uppdateringen till 2.2.

Det är så att telefonen stänger av sig själv spontant, eller att den totalfryser, jag vet inte riktigt ( displayen är svart ). Den startar upp/om iaf när jag håller in power-knappen.
    Det vart som sagt efter uppdateringen till froyo, så jag tänker såklart på mjukvarufel. Fast samtidigt är jag inne på min tredje rom med 2.2 nu och har kört factory reset och felet är kvar. Sker ca en gång om dagen.
    Vore intressant om det bara är min telefon som spelar mig ett spratt, eller om det är fler själar där ute med liknande fel.

Tacksam för svar.

2. dr:sad

dr:sad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har gjort exakt samma sak några gånger efter uppdateringen.

3. Robster01

Robster01 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min kan "frysa" när jag lirar ett spel eller håller på med någon app....
    Måste "döda" skiten genom att ta bort batteriet...
    KUL.... NOT...
    Blev så efter froyo kom in i min lur...

4. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Jag har haft problem den senaste veckan med min lur, och bara den senaste veckan.
    Har inte uppgraderat till FroYo men skärmen blir ibland helt svart och jag måste plocka ur batteriet för att få den att starta upp igen.
    Riktigt drygt är det, som sagt så har jag inte uppdaterat telefonen, inte rootat och inte någon lag-fix...

5. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej, är det vid något visst tillfälle som du märkt att den stänger av sig? För att jag läste på något utländskt forum att telen låser sig för endel med svart skärm. Grejen är att när jag tar upp telefon så händer det ingenting när jag trycker på knapparna, håller in power-knappen och då startar den upp.
    Så jag hör inte avstängningsljudet som när man stänger av telefonen på vanligt vis.
    Därför jag funderar på om det är så att den låser sig och när jag håller in knappen så startar den om.. men men, vad vet en simpel mekaniker som jag..

6. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, nej för mej så fryser den i princip aldrig när jag använder den, utan det är när jag låter den vara i fickan eller liggandes någonstans och sedan tar upp den och ska kolla något så är det helsvart, frågan är då om den stängt av sig eller om den har låst sig..

7. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Ne men det är samma här, har aldrig hänt när jag använt den, utan är bara svart när man plockar upp den ibland...

8. Mewn

Mewn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min gjorde också helt random efter uppdateringen. Men efter factory reset så började den lira igen.

9. dr:sad

dr:sad Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är så min gör med. Men tror det har hänt nån gång när jag ska avsluta ett samtal om jag inte kommer ihåg fel. Har gjort factory reset men det hjälpte inte för mig iaf.

10. martook

martook Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

11. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nej det är det jag fundera på.. skulle prova att flasha in ny rom med en update.zip nu men då vart den brickad, eller semi-brickad heter det kanske. Men jag kommer in i download och odin addar med. Så nu väntar jag tålmodigt på jm8 så får jag se om den fortsätter att stänga av sig..

12. Murmeldjuret

Murmeldjuret Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min har spontant startat om i fickan en tre fyra gånger sedan 2.2.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag flasha in jm8 igår och telefonen hade stängt av sig i fickan nyss när jag tog upp den. Så det blir väl att flasha in jp6 och gå med tunga steg till den lokala tre-butiken och lämna in mobilen. Får se om dom hittar något..

14. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Prova ladda fullt och ta bort /data/system/batterystats.bin, låt sedan batteriet dras ur helt innan du lämnar in luren. Om det är något mysko med batterikalibreringen kan telefonen stänga av sig själv i tid och otid.

15. SvartaMalin

SvartaMalin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har också varit med om att den dör när jag inte använt den, trots att jag haft fulladdat batteri. Däremot kan jag inte starta den med hjälp av powerknappen, utan jag måste först ta ut batteri och sedan kan jag starta med powerknappen. Lite smygirriterande sådär :/ Också bara hänt sen jag installerade Froyo.

16. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej tackar. Har raderat filen, så vi får se om det hjälper. Man lämnar inte gärna in telefonen. Är keff batterikalibrering en av sakerna som kan ske om man flashar utan fulladdat batteri?

17. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    728

MINA ENHETER

Ja

Min hade 17% efter jag hade flashat in jm2 med ej fulladdat batteri och jag hade i bakhuvudet om det här och testade då att starta om den och vips så var det helt plötsligt 54%

18. S-Droid

Mottagna gillanden:
    728

MINA ENHETER

Ja

Jag skulle ladda min en kväll och den låg på 17% och jag hade i bakhuvudet om det här och testade då att starta om den och vips så var det helt plötsligt 54%

jag hade flashat in jm2 med ej fulladdat batteri

19. krille85

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Liten uppdatering, jag gjorde som mickeko skrev och radera filen men telefon stängde av sig ändå dock inte lika ofta. Jag flasha om telen igen till jp6 men såg till att batteriet var fullt. Så nu har den inte stängt av sig själv något mer. Vi får se om det håller sig så..

20. S-Droid

Mottagna gillanden:
    728

MINA ENHETER

Precis det där hände mig nyss, skulle ta luren och den är svart, inget händer när jag trycker på nån knapp,dock gick signaler fram när man ringde den men luren va svart. Fick plocka bort batteriet