Problem: Telefon startar inte efter uppgradering till ICS (eller egentligen 2.3.5)

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av rob, 14 mar 2012.

1. rob

rob Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,
    uppgraderade min S2'a till ICS igår, eller rättare sagt så hann jag inte så långt. Hade typ 2.3.2 (eller 2.3.3 kommer inte ihåg) innan så jag var ju tvungen att gå via 2.3.3, 2.3.4 och 2.3.5, så nånstans där, tror vid uppgraderingen till 2.3.5 så startar inte telefonen efter omboot. Då jag sätter igång den så kommer den bara till där det står Samsung GALAXY SII GT-I9100. Här borde det nu ju stå installing och gå vidare, men inget händer.

Har testat att koppla in den med Kies, men den hittas inte.

Några ideer hur man kan gå vidare? Om jag nu måste göra en factory reset (eller vad det nu heter), hur gör jag det. Skulle helst vilja slippa det iom att jag har saker på telefonen som jag inte hade backat upp iom att den andra S2'an jag uppgraderade gick smärtfritt.

2. carljangranqvist

carljangranqvist Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Befinner mig i samma bruna läge här. Factory reset kommer du åt genom att hålla inne Volume up + Home + Power på din avstängda telefon och du får nu en meny med bl.a. det som alternativ. Mig veterligen ska en reset bara påverka inställningar och inte bilder, musik etc. men jag kan ha fel eftersom jag fortfarande befinner mig vid skärmen som visar "Samsung GALAXY SII GT-I9100".

3. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Bilder och musik BÖR inte försvinna, men det är alltid bra att ta en backup ändå! Men, det fungerar utan! ;) Då får man dock INTE rensa SD-kort eller Usb-minne eller vad tusan de nu kallar det för!

Det man ska komma ihåg är att man ska ha inställningen som automatiskt återstället Appar påslaget, men det brukar den vara automatiskt!

4. rob

rob Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

tack, jo jag hittade factory reset och allt vad det heter. Men inget av det hjälpte. Testade även att lägga in 2.3.5 igen mha av Odin, men det gick inte heller. Odin hittade telefonen i då jag kopplade in den, men sen hände ingenting när jag försökte installera. Så, jag är lite fast och vet inte vad mer jag kan testa.

5. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Håll i volym upp+hem+power tills den bootar .
    Se om du har möjlighet där att wipe cache och dalvik.
    Wipa cache+dalvik+factory reset om det går.

Stäng av.

Volym ner+hem+power och testa att flasha en orginal rom igen