Telefon till CM 11

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sektledaren, 18 mar 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sektledaren

sektledaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Sitter för närvarande på en z1 som jag trivs utmärkt med, men har en galaxy nexus som lektelefon och har där cm 11 installerat.

Har blivit sjukt imponerad över funktioner och hur snabb den blivit med cm 11, så funderar på att skaffa mig en "bättre" telefon att köra cm 11 på.

Det logiska valet borde väl vara nexus 5 men blir lite bortskrämd av den dåliga batteritiden.

Vidare är mina kunskaper kring roota obefintliga så för mig är ett måste att cm:s one click installer fungerar.

Har ni några tips?

2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Har du kollat vilka enheter som har officiellt stöd för CM11? Sedan är det bara att jämföra den listan med enheter med dina krav på prestanda och batteritid.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Snälla, lär dig vad roota och sånt innebär. Ta den tid det kräver. Man ska aldrig lita på one-click-program. Aldrig någonsin. Det finns så mycket som kan gå fel och då sitter du där "ööööh, och nu då????", sen så kommer du hit och startar en tråd om det.

Det tjänar du på i längden, jag lovar.

4. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

5. indika

indika Custom Android Moderator

Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag skulle säg att det är synd att köpa en dyr telefon och ha som "CM-telefon". Kan du inte tänka dig att köpa något bättre begagnat istället?
    Om du ändå vill lägga ner lite pengar finns ju denna som kommer med CM förinstallerat från fabrik: http://www.cyanogenmod.org/hardware/oppo-n1/ och jag misstänker att de finns begagnade för en rimlig peng.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.