telefonbok och sms

Diskussion i 'Applikationer' startad av ricgus3, 27 jul 2010.

1. ricgus3

ricgus3 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har installerat phonebook 2.0 och Handcent. som jag vill använbda istället för det inbyggda sms och telefonboks funktionerna. mn när jag får sms visas det genom ett "popup" meddelande genom orginal programet och de tstår uppe ihörnet att jag har fått sms genom handcent.
    * Hur kan jag får orginal programet att sluta helt att hantera mina sms och helt överlåta det till handcent?
    * alternativt vet ni något annat bra sms program?

Telefonboken som finns inlaggd på telefonen är tråkig så jag tankade phonebook 2.0 nu undrar jag om jag kan få en widget på någt sätt som visar mina kontakter? av någon anledning så vill, meddelande-widgeten som redan finns i mobilen, bara visa mina gmail kontakter och vill inte lägga till kontakter ifrån telefonboken?
    *någon som stött på samma problem eller vt hur man löser det?

Tack för svar!

2. Mjolkchoklad

Mjolkchoklad Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Får att få bort popup på original sms är det bara att gå in i appen, klicka på meny, setting och sen avmarkera att du vill ha notifikationer.

3. pubisboy

pubisboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

hade samma problem med dubbla notifoeringar innan jag kom på (som Hood skrev) att man måste stänga av notifieringar helt och hållet i orginalSMS-appen, för den notifierar även om den inte är satt som standard. Annars är Handcent grymt bäst.