Problem: Telefonen ansluter till bluetooth-högtalare av sig själv - Spotify startar

Diskussion i 'Frågor och support' startad av dejan, 25 feb 2020.

1. dejan

dejan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Har ett väldigt konstigt problem, och kan inte riktigt sätta fingret på när det började, men ungefär för ett par veckor sedan. Jag har en OnePlus 6 (Android 10) och en bluetooth-högtalare (JBL Flip 4).

Jag brukar lyssna på podd eller något annat tråkigt via BT när jag går och lägger mig. BT-högtalaren når jag inte från sängen, så jag har inte för vana att någonsin stänga av den. Jag brukar lyssna på ett avsnitt av något, och sedan blir det tyst. Uppenbarligen stänger telefonen dessutom av BT själv någon gång senare under natten, då följande har börjat hända:

Varje morgon (kl 06:05 specifikt de gångerna jag kollat på klockan) hör jag BT-högtalarens blipp-ljud som betyder "nu är din OnePlus ansluten till mig". Därefter börjar Spotify spela musik. Den fortsätter från mitt i någon låt jag har lyssnat på fan vet när någon gång de senaste dagarna. Klockan sex på morgonen. På BT-högtalaren.

Det finns ingen inställning för att förhindra telefonen från att automatiskt ansluta till BT-enheter. Att stänga av telefonens BT är inte ett alternativ - hela poängen med att lyssna på något tråkigt är ju att somna. Hur kan jag ta reda på vad det är som händer egentligen? Jag hittar inget i Spotifys inställningar, och ingen som har samma problem på deras forum heller.

2. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

3. dejan

dejan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S10E
    Hade missat just den tråden. Låg ribba på Spotify om den anses vara "Solved".

Men grundproblemet är att telefonen ska ansluta till högtalaren (ingen aning varför den kopplat från under natten till att börja med) kl 6 på morgonen. Så nu har jag installerat ITTT och lagt in en applet som stänger av telefonens BT kl 1 på morgonen.