Problem: Telefonen begick självmord

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Kindis, 3 maj 2012.

1. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tjo,

Min telefonhelvete begick självmord idag. Låg på skrivbordet och helt plödsligt började den bootloopa. Efter 10 min med bootloop så tog jag ut batteriet. Väntade i 10 min och satte i det igen. Löste inte problemet. Tänkte att jag kör en hard reset. Kom in och hard reset började och mitt i skiten så hängde sig telefonen. Grafiken blev konstig som fan + att alla grejer fick en skuggbild. Lät telefonen ligga i 20 min utan att något hände. FIck rycka batteriet och nu går den inte att starta alls. Sten död är termen.
    Har kontaktat Anovo men med tanke på deras ryckte är jag nog dömd att leva utan GN ett tag.

Någon som har ett förslag??

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 355
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tar den laddning? Testa annars att ha batterier ur i ca 15 minuter, sätt sedan i det utan att starta telefonen. Ladda den i typ 1h och försök starta den nu. Funkar det?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tyvärr inte. Den "första" ikonen kommer upp innan (batteri med blixt i) men efter det är det svärtopp. Telefonen ligger utan batteri nu men är inte speciellt hoppfull. Känns som hårdvarufel då grafiken blir helt muppo samt att hard Reset gick åt pipan. Aldrig varit med om det förut.
    Nu sitter jag mest och är bitter och funderar på om jag ska köpa nu telefon eller inte och om det blir en Android eller inte. Tänk om man kunde köpa en Android nalle med Apple garanti. Vore sweet!

4. ogre

ogre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    508
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Telefon 2:
    iPhone 14 pro
    Telefon 3:
    OnePlus 8T
    Varför inte bara vänta på svaret från service? Torde ju bli ett mainboardbyte.

Är Apples garantier så fantastiska? Jag bråkade med dem i över ett halvår med tre(!) bytta moderkort innan jag fick en ny Macbook Pro (MED AppleCare), så jag ser inte dem som något mönsterföretag när det gäller garantier...

Otur med hårdvara kan man ju ha oavsett tillverkare och om de bara byter ut grejerna som de ska inom garantiperioden kan man inte förvänta sig så mycket mer.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 355
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kolla med Delta Service, de är väl också auktoriserade för Samsung!

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

6. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jobbar på ett företag där iPhone är standard och Apple service är sååååååå mycket bättre än Samsung. Vi har även Samsung i floran men trots att de står för under 5 % av alla telefoner så är det fler Samsung telefoner som måste åka på service för de har åkt på problem. Då bortser jag från användare som glömmer att de har en glas telefon :-)

7. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jo och varför fundera på att byta? Telefonen har fanemej inte fungerat som jag förväntat mig. 4.0.4 var äntligen ok och den strulade inte i samma mängd, ja tills den sköt sig själv i SOC:en ;)

8. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 196

MINA ENHETER

Har bara haft ett möte med Apples garanti, det tog 3 dagar att fixa min MBP. (moderkortet), helt underbart jämfört med Anovo.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

9. TechNoir

TechNoir Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Mobilbyrån i stockholm servar även de Samsung. Finns självinskrivning på deras hemsida där man kan anmäla servicen innan inskick. Ett tips bara.

10. Tjotte

Tjotte Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Exakt samma sak hände mig för 2 måbader sen, orkade inte ta upp det här just då.. det var iaf hela mainboard som fick bytas och jag gissar att det var internminnet som packade ihop då jag inte kunde adb pulla nånting i fastboot.. första gången jag fick tillbaka luren av anovo hade de bytt mb som sagt men glömt kvar sin verkstads testrom som jag inte kunde bli av med själv.. inte via fastboot och inte via odin och inte heller cwm så jag fick skicka tillbaks den igen, fick sedan tillbaks luren med rätt rom men upplåst bootloader.. gjorde iofs inget men tycker det är slarvigt.. om jag inte vore insatt i moddvärlden å kunnat/vetat hur man låser den igen hade jag inte haft nån garanti nästa gång nånting händer...

11. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Dom har snabb service med, får du den dagen efter :)

12. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Tusan att jag bor i Örebro då. Inga planer att åka till Stockholm snart. Jag får leva utan telefonen ett tag eller så kanske jag helt enkelt köper en ny telefon. Så lämpligt att S3 är på G :P Eller kanske något helt annat.

13. kundservicegubben

kundservicegubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Mina erfarenheter är att Apples produkter håller hög kvalite, men Apples service är sämst och deras garantiåtaganden är under all kritik.

Samsung repareras bl.a. av Anovo som suger, men som sagt här så repar Deltaservice också Samsung. De är snabbare och har högre kvalitet på utfört arbete, så mitt tips är att se till att få in din GN till Deltaservice så får du snart en fungerande lur tillbaka.

14. djungelmums

djungelmums Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min GNEX skramlar när vibratorn körs. Väldigt högt och hela tiden. Den har gjort det sen jag fick den. Tror ni det går på garantin eller kommer dom säga att det är kameran? Kan ju inte vara meningen att den ska skramla konstant.

15. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Hm, det här var lite spännande att höra. Min N1:a har skramlat sedan ungefär dag tre pga kamerahuset och då har jag fått kameran utbytt två gånger (plus ett par andra saker som jag påtalat) och det är konstant skrammel hela tiden. Men jag vet också att andra jag känner som har/har haft en N1:a haft mycket mindre skramlande i sina kamerahus, men det där verkar vara mer eller mindre ren slump.

Min sambo har en Nexus S och den är i jämförelse med min telefon helt ljudlös. Vilket fick mig att hoppas lite på att jag slipper skramlande i GN:en som jag beställt. Den som lever får se, verkar det ju dock som...

16. djungelmums

djungelmums Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja min kompis GNEX skramlar inte alls. Men det har alltså gått på garantin för dig?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

17. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Samtliga av mina fyra felanmälningar har gått på garantin. En av dem påpekade jag enbart kameraskrammel, de övriga gångerna var det andra saker som strulade med. Jag vet inte hur Samsungs garantiärendehantering är, men för mig har det aldrig varit några problem med HTC.

18. nickolo

nickolo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Låg den i solen ?

19. ASR

ASR Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    1 016
    Telefon:
    Galaxy S22

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy S22
    Hahahah detta är offtopic men jag dog av garv när jag såg rubriken! Well played, Sir.

20. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

nej den låg så fint på skirvbordet och jag hade nyss lyssnat på Spotify i den.
    Kan hända att den skulle leka självmodsbombare och dra med sig min Lumia 800 som låg brevid. Inte en helt omöjlig tanke faktiskt ;)