Problem: Telefonen blir extremt varm

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mamedi, 10 jul 2011.

1. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag laddar telefonen och gör annat samtidigt, bland annat spelar så blir telefonen extremt varmt. Speciellt skärmen och övre bakre delen av telefonen.
    Enligt ett program jag använder så var den vid ett tillfälle 53 grader varm vilket nästan är en nivå som skadar kretsar o lödningar.

Några fler som har detta problem?

2. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ja har samma problem...dock har jag aldrig neutrala mig om det så eftersom mina tidigare mobiler också blivit varma på det sättet, dock kanske inte riktigt lika varma....

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har samma problem men inte lika varmt tror jag...

4. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

53 grader är ingen fara. När det går över 60 så kan du börja oroa dig

5. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Alla smartphones blir ju varma men jag tror aldrig jag har varit med om en så hög temperatur som denna. Det värsta är ju att skärmen blir obehagligt varm.

6. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Min blir med otroligt varm vid mer avancerade spel, typ Modern Combat 2. Man bränner nästan fingrarna när man håller på skärmen.

7. Gnubaver

Gnubaver Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Intelligenta inlägg som vanligt av Gr1peN.

8. kruso

kruso Guest

Den säger väl ifrån själv när den blir för varm. Har fått meddelande om det vid två tillfällen.

9. tirim4

tirim4 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tycker mig ha märkt en klar förbättring med KF3. Inann blev hela telefonen stekhet av att bara ha skärmen påslagen men nu så kan jag köra avancerade spel som Samuraj Venegeance rätt så länge (5.10 minuter) innan telefonen börjar bli het och då är det fortfarande inte lika farligt som innan uppdateringen.

Last edited: 10 jul 2011
  10. PePPiZCH

PePPiZCH Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Samma här, innan blev telefonen stekhet om jag bara såg på film, speciellt om jag hade den liggandes på tyg typ i sängen. Men efter senaste uppdateringen har jag inte haft några som helst problem med att telefonen hettas upp, den blir knappt ljummen.

11. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vad menar du med det?

Om du har någon koll på kretskort så borde du förstå att 53 grader inte är någon fara. Men du kanske inte förstod det med mitt inlägg?

Undrar lite vad du har för problem, han ställde en fråga varpå jag svarade.

12. Castigation

Castigation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Skulle snarare säga att det är TC's inlägg som är av banan. Det finns ingen normal elektroniklödning som ligger ens i närheten av någon farozon vid 53 grader.

13. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vännen, jag har sett många exempel på dåliga lödningar som lett till att man blivit tvungen att löda om vid dessa temperaturer. Kanske inte exakt vid 53 grader men hade jag inte stängt av luren så hade den förmodligen gått upp till över 60 grader och då kan det bli problem.

Anledningen till att den blev så varm var för att spelet Medival Castle Defender drog upp CPU:n till 70-100% konstant under tiden jag spelade. Då kan man fråga sig om spelet är dåligt kodat eller om Samsung ställt till det i ROM:en.

Btw, vad är KF3 för uppdatering? Är det en officiell uppdatering?

Last edited: 11 jul 2011
  14. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Du ska inte behöva oroa dig för att telefonen blir för varm, samsung brukar vara bra på att stänga ner den innan den överhettas.

Det skulle vara intressant om du ville låta spelet fortsätta och se om temperaturen stiger. Jag kör en del grafikkrävande spel men telefonen har aldrig blivit varmare än runt 45-50 grader.

Sen skulle jag tro att den blir varm för att man pressat in mycket prestanda i ett litet skal. Jag har min klockad till 1,4 och det som är mellan processorn och min hand är några milimeter plast. Sen är det svårare för värmen att försvinna när det inte finns något ordentligt luftflöde.

Last edited: 11 jul 2011
  15. mamedi

mamedi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska köra ett test. Drog dock ner en uppdatering som fanns tillgänglig så det kanske är åtgärdat nu?
    Min kör stock-rom då jag tröttnat på alla cooked-rom som funkar sisådär. De har sina fördelar men det känns som att alla cooked-roms jag använde på SGS försämrade batteritiden.

16. Castigation

Castigation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Var har du fått dina 60 grader ifrån? Det är ju helt taget ur luften. Visa gärna lite referens material tack.

17. undegaard

undegaard Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Testa att uppdatera, jag kör mac så har inte riktigt kunnat uppdatera till kf3 för ens idag när den verkar ha släppts ota, testa det. Min SGS2 har gått från att man bränner sig om man tar på över vänstra hörnet till att vara fisljummen när man spelar t.ex. Modern Combat 2.

Testa!

18. Merlininsider

Merlininsider Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012)
    Info:
    (Degraderad till väckarklocka.)
    Just Samurai Vengeance II tycker jag inte gör telefonen särskilt varm, trots att man spelat en timme. Däremot tar det inte många minuter med Dungeon Defenders innan det börjar hetta till om vänstertummen som mer eller mindre konstant använder styrkorset. Det har gått så till den grad att jag faktiskt fått ont av det, och kände av det i tummen även en tid efter att jag slutat spela.

Samurai Vengeance II drar heller inte i närheten så mycket batteri som Dungeon Defenders, vilket väl kan tyckas vara högst relevant.

(Kan tillägga att jag har en riktigt gammal Kernel fortfarande, men ska uppdatera inom kort när jag är ledig någon dag.)

19. hypan

hypan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Min blir grymt varm när ja har wifi igång så fort ja stänger av wifi så blir telefonen sval