Problem: Telefonen blir ruskigt varm och laggar!?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Jungelbobo, 5 maj 2012.

  1. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    God Lördag!

    Min frugas Arc S har väl ständigt vqrit lite laggig och seg att tex. Öppna/stänga program. Men de senaste dagarna så har den också blivit sjukt varm! På baksidan precis under kameran så är det värst!

    Den är uppdaterad till ICS och även prövat återställning.

    Någon som stött på något liknande?

    Skickat från Xperia S via Tapatalk 2!
     
  2. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är däruppe som processorn sitter, så blir det varmt där är det nånting som får telefonen att jobba väldigt hårt. Det vore kanske en idé att testa att göra en reparation/ominstallation av telefonens programvara. Och en total återställning efter det.
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mm.... jag tror min syrra råkade ut för detta. Den blev faktiskt så het att mobilen failsafe slog till å effektiv stängde ner all i luren med ett "poff" och sedan funkade den inte på ett tag. Min morsa sa också att den då hade blivit ordentligt varm, och då hade hon inte gjort speciellt mycket. Däremot sa hon inget om seghet, bara ordentligt varm. Och mobilen blev troligen så varm att det kom runt 60grader vilket då slog till säkerhetsavstängning.

    Efter detta händer så har luren vaknat till liv igen, och verka inte ha hänt igen. Men håll koll iallafall.
     
  4. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Okej tack för svaret!

    Ja tycker mig kikat igenom om det är något som får den att jobba väldigt hårt osv. men den kan bli ordentligt varm även när i stort sätt alla appar är nedstängda och den ligger i viloläge liksom.

    Men jag ska nog pröva slänga in den i datorn och köra en total ominstallation så som du sa och testa. Annars får man väl vänta och hålla koll, det bör ju gå på garantin om den skulle total dö. :)
     
  5. Tanzmane

    Tanzmane Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11
    ROM:
    Orginal
    Platta:
    Sony Tablet Z2
    Jag har fått samma problem efter uppdatering till ICS tog ca 1,5vecka efter uppdateringen som den började bete sig konstigt.. Steeekhet och drar batteri som bara den utan att jag använder den från klockan 07.15-16,15 har den dratt ut 81% och jag har knappt använt den. när jag kollar under inställningar/batteri står de bara att det är operativsystem som har dragit batteri 41% och dagens samtalastid på 25min har dragit 28% sen e det lite till ynka skitprocent på andra saker...
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    verka ha varit ett tillfälligt fel på min syrras lur iallafall. Det har inte återkommit efter det. Så man kan väl pusta ut. Ni som har fortsatta problem med detta, kan ju kanske vara fel på batteriet eller någon annanstans i hårdvaran.
     
  7. Destroyedbeauty

    Destroyedbeauty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2012
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Min Arc S blir först varm som stryk då flera tunga applikationer är påslagna :P Skype, Opera Mini, valfri msn klient och Spotify samtidigt är brutalt..

    Skickat från min LT18i via Tapatalk 2