Problem: Telefonen blir väldigt varm

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Shipa, Jan 16, 2012.

1. Shipa

Shipa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!
    Börjar med att säga att jag <3 min Galaxy Nexus! Har bara ett problem med den som jag nu undrar är något som är "självklart" eller något man bör kolla upp för att kanske få en ny telefon.

Jag vet att telefonen blir varm när den används, det är ju logiskt. Men min blir väldigt varm när jag spelar spel men bra grafik. Jag fixade FPSE för att kunna lira PS1 spel, efter kanske 30min startar min mobil om sig själv, vilket jag antar beror på att den blir för varm. Är det normalt att telefonen blir SÅ varm av att spela t.ex. FFIX / FFVIII? Eller kan det vara något fel med min mobil? Frågade en kompis som sa att han inte stött på detta problem, dock vet jag inte riktigt om man ska lita på honom.. Så frågar här istället!

Tack på förhand! :)

2. HyvelTjuven

HyvelTjuven Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har spelat Dead Space på telefonen vilket är ett väldigt grafiskt krävande spel, och visst har telefonen blivit varm men den har inte startats om.

Gissningsvis kan det väl ha mycket med hur emulatorn arbetar snarare än grafiken i sig dock, jag tror inte du behöver oroa dig, se bara till att det inte sker för ofta. :)

Shipa likes this.
  3. Shipa

Shipa Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det kan ju faktiskt vara så att det är själva FPSE som är problemet.. Ska prova något android spel och se vad som händer.

Någon annan som har FPSE och kan säga om de har samma problem som jag?

4. linkan

linkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

När jag lirar Mega mall story så stänger spelet av sig efter 10-15 minuter. Det antar jag beror på värmen, eller om det kan vara att spelet läcker minne som fan.. :P

5. jmh27

jmh27 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Halloj. Tänkte skapa en tråd men jag lånar denna istället. Min telefon blir väldigt varm speciellt runt om kameralinsen. Jag tycker den blir extremt varm (inte så man bränner sig dock) och jag blir såklart lite orolig över det. Det jag gör på telefonen är att surfa med WiFi eller 3g..spelar sällan, men den blir varm även då. Ska mäta temperaturen imorn och kolla hur varm den egentligen blir. Någon annan som upplever detta på sin Nexus?

6. Dagon^

Dagon^ Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ni som har problem med att telefonen rebootar efter ett tag med ett spel igång kan jag nog garantera att det är appen/spelet som läcker minne som ett såll :P

7. deskavaenkelt

deskavaenkelt Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skulle säga att ni ska lämna in den för koll så morsan hade samma värme utveckling i samma område runt kameran.

Telefonen startade om och sådant oxå men jag misstänkte att det var programvara relaterat. Efter 2 månader var telefonen stendöd och efter att den passerat Anovo så får vi ett kort på vad som är fel... Kretskortet hade bränt i det området men garantin gäller tydligen inte för att någon vätske indikatior hade löst. Så nu bråkar vi med den om att få den reparerad.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2