Problem: Telefonen blir varm och stänger av sig

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av nilaz, 21 aug 2012.

1. nilaz

nilaz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft min telefon sedan i maj och använt Waze (navigering) dagligen i bilen utan problem. Förra veckan gick skärmsläckaren igång medans jag åkte. När jag stannat märkte jag att telefonen var riktigt varm. detta har sedan hänt några gånger efter det.
    Jag har alltid igång både Wifi och Blåtand, även innan jag fick värmeproblemen. I bilen är laddaren i hela tiden.

Det jag tycker är konstigt är att det helt plötsligt dyker upp sådana problem och undrar om någon har någon ide om hur jag kan ta reda på vad det är som är problemet. Är det ett program (Waze?) som gör något dumt eller är det hårdvaran som strular.
    Jag kör standard ICS.

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

XS och andra hög prestanda telefoner blir oftast riktigt varma under lång belastning, speciellt med laddare + skärmen på under lång tid. Helst bör du unvika köra med navigation samt laddare i på samma gång, du kan även prova sänka ljusstyrkan på skärmen, borde hjälpa med värmen lite. Det som antagligen hände när skärmsläckaren hade startat var att den starta om sig pga värmen.

3. nilaz

nilaz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det förklarar inte riktigt varför den blev så varm just den senaste veckan.
    Att inte använda laddare när man kör navigering känns inte kul. Att använda skärmen samtidigt med GPSen är ju en kombination som drar mycket ström och därför behöver laddning.

4. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det har inte varit ovanligt varmt utomhus där du bor då? Hade du AC på i bilen?

5. nilaz

nilaz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det har varit ungefär lika varmt som tidigare i somras. Runt 20 grader och jag har AC i bilen.
    Eftersom jag misstänker Waze så installerade jag om programmet. Vi får se hur det fungerar framöver.

6. Hjulspinn

Hjulspinn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag är smått nyfiken hur det har gått för dig. Har du kunnat dra någon slutsats om det är Waze som strular eller ej?

7. nilaz

nilaz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört utan laddare den senaste tiden och de flesta gångerna har det gått bra. Några gånger har telefonen släckts på samma sätt som tidigare.
    Igår uppdaterade jag till senaste Sony-versionen för SXS. Jag ska prova att sätta i laddaren nästa gång jag åker bil.

8. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Har du testat om det är samma problem om du kör med tex Google Maps?
    Jag använder själv Maps samtidigt som jag lyssnar på PowerAmp, Spotify eller TuneIn. Telefonen är kopplat till bilstereon via blåtand och detta har fungerat utan problem.

Skickat från min LT26i via Tapatalk 2