Problem: Telefonen död

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av seaflower, 24 maj 2013.

1. seaflower

seaflower Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Rootade min telefon och allt gick bra. Skulle sedan flasha cyanogenmod så laddade ned det direkt via mobilen och skulle göra det via rom-manager. Telefonen fastnade sen i bootningläget att det står cyanogenmod och snurrar blått. Vad jag förstått nu i efterhand skulle man ha wipe:at programvaran

Vad kan jag göra nu? :(

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210

MINA ENHETER

Du fimpar batteriet och stoppar i det igen för att vara säker på telefonen är 100% avstängd.

Tryck sedan på Vol +, Home och Power. Du kommer därifrån komma in i Recovery mode.

Där kan du återigen flasha om allt, plus wipa dalvik och cache (dalvik skall raderas automatiskt med rensning av cache fast jag är gammal Desire användare så går alltid och manuellt fimpar dalvik)

3. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det är en god idé att dessutom formattera /system och när man lägger på en helt ny rom även /data. Sistnämnda tar ju bort alla inställningar för program, sms osv så det är viktigt med backup.

Med dom flesta (alla?) custom recoverys så kan man välja fabriksåterställning utan att foton, musik mm försvinner, men det är ju alltid bäst att vara på säkra sidan med backup även på det.

4. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Eller kör bara en Factory RESET, Wipe Data, Cache, Dalvik prova sedan starta om så ska det lösa sig. Gör WIPE alltid annars kan du få bootloops :-)