Telefonen endast laddad 34% på 3½ timma?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Kirill, 25 jan 2011.

1. Kirill

Kirill Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har börjat märka av en massa barnsjukdomar nu efter drygt 1 månads användning med min DHD som är ordentligt störande.

Telefonen hade legat på laddning igårkväll, drog ur den vid 22.00 och lät den ligga kvar vid datorn. Vaknar inatt vid 04.00 att telefonen larmar och då är den på 0%. Så från 100% till 0& på 6 timmar, utan att jag har använt telefonen.

Så jag stoppade in den i laddaren via USB-porten på datorn, nu då jag klev vid 7 tiden så hade den legat på laddning och hade då endast laddat 34% o_O
    Visst, USB-portar ger inte mycket stret.... Men 34% på 3½ timma, då är något fel känns det som!

//Kirill

2. ng0r

ng0r Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har kryssat i USB-Debugging antar jag?

3. maxa

maxa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har du trådlöst eller mobilt internet påslaget? - stäng av
    Är skärmen på? - Stäng av
    Är usb i debugging-mode? -bra
    Använde du en riktig usb-utgång eller en hubbad? Kolla vad den eg ger ut, vissa utgångar ger bara 0,2A. Och använd laddarkabel om du vill kunna dra ut mer än 0,5A.
    Använd originalladdare! Om du har trådlöst osv på så var 34% bra för en usb-port på datorn!

När du kollar hur mycket som går år, vilka proportioner har du då? Min Desire HD går från 100% till 75-78% under en natt utan laddare! och av den förbrukningen så är det 2% för androidsystem, 10% vänteläge, 79% skärm, 9% telefonen inaktiv. Kolla så att du har liknande proportioner, om androidsystemet eller något program ligger högre så har du något körande som du bör stänga av (jag kör ingen taskkiller eller sådant larv).

Men tja, du har använt datorn för att ladda, de ger på sin höjd ut 0,5A så du kan inte räkna med några underverk.
    Jag var dum nog att köpa en no-name laddare till min att ha på jobbet, det står 1A på men den ger 0,5A ut (jag ska fixa men har varit lat). Men under en dag så får jag inte i en enda % i batteriet med de 0,5A(samma eller tom lite mer än usb från dator). Går jämt upp när jag kör trådlöst och eller blåtand.

Använd en riktig laddare, det är väll inte fel på telefonen för att du laddar med en klen laddningsmetod?

Last edited: 25 jan 2011