Telefonen flippar och gör som den vill!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av ZoDeR, 23 nov 2010.

1. ZoDeR

ZoDeR Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Flickvännen har ett väldigt underligt problem med sin lur. Den får fnatt och gör lite som den vill, den kan trycka upp kontakter, vara på väg att ringa folk, klicka runt i menyer osv.

Har testat orginal 2.1 och 2.2, samt 2.2 med Voodoo, inget fungerar bättre eller sämre. Någon som har en lösning eller är det bara att lämna in?

2. Edici

Edici Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

formatera interna sdkortet skulle jag provat med först, då allt kommer försvinna om man lämnar in den förmodligen.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 635
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    det måste ju vara något fel på digitizern.
    Den verkar känna av beröring som inte finns.

Lämna in eftersom ni redan provat olika programversioner

4. (S)aint

(S)aint Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det nu är digitizern kan du prova att kalibrera den under inställningar->display->horisontell kalibrering.

Vad kan det mer vara för enkelt? innan ni börjar formatera kort eller skickar iväg telefonen.
    Det kan vara så att ni råkar lägga någon del av handflatan på displayen när ni håller den. Om problemen uppstår när ni håller telefonen förståss. Jag har själv kommit åt menyknappen och den nedre knappraden med min vänsterhand några gånger. Prova att lägga tfn på en plan yta och håll den enbart med tumme och pekfinger medans ni klickar runt.

Något annat kommer jag inte på som är simpelt men som kan ge mysko resultat.

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Min SGS fick tuppjuck för nån månad sen då digitizern registrerade tryck i övre vänstra hörnet hela tiden. Jag fick till det genom en försiktig liten vridning eller knäckning eller vad man skall säga av telefonen och sedan har den funkat som den skall.