Problem: Telefonen fungerar inte med bluetooth i bilen längre

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Ralla, 12 jul 2013.

1. Ralla

Ralla Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag uppdaterade till Jelly Bean och efter det kan jag inte använda bilens inbyggda bluetoothfunktioner för samtal (handsfree) och inte heller spela upp ljud som musik från telefonen via bluetooth. Allt fungerade perfekt med Ice Cream Sandwich men efter Jelly Bean fungerar ingenting. Jag har testat att para om och alla andra förslag som Sony kommit med, men ingenting hjälper. Någon som råkat ut för samma sak eller har en bra lösning på problemet.

//Ralla

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Gjorde du en fabriksåterställning av telefonen efter uppgraderingen? Det kan vara en lösning, dock är det ju en jobbig lösning speciellt om det inte skulle lösa ditt problem.

Vad har du för bil?

Skickat med Tapatalk

3. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Jag hade likadant men för mig fungerade det att para om. Kanske kan man para om på lite olika sätt? Dvs man rensa gamla parningen eller inte, både i telefonen och i bilen.

4. DSD

DSD Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Jag hade också problem med Bluetooth i min bil efter att jag uppgraderade.
    Men jag tog bort min profil och parade om telefonen med bilen och då fungerade det igen.

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Bäst är att göra som ni beskriver, ta bort telefonen i bilens blåtandsenhet och ta bort bilens blåtandskoppling i telefonen. Har man sen problem att hitta telefonen genom bilen kan man testa att göra tvärtom, söka efter bilen i telefon

Skickat med Tapatalk