Telefonen "glömmer" bort att jag lyssnar på podcast/spotify

Diskussion i 'Applikationer' startad av razorx, 24 okt 2023.

1. razorx

razorx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Jag går ute och lyssnar på musik eller podcast. Efter en stund så stoppar jag ner mina bluetooth hörlurar i hörlursfacket. Jag tar några kort och grejjar med facebook typ i 5 min.
    Sen tar jag upp hörlurarna igen och stoppar i dom i öronen och trycker på sidan av hörlurarna så att musiken ska starta men ingenting hänger.

Såhär har det inte alltid varit... Tidigare har telefonen förstått att jag velat fortsätta lyssna på musik efter det korta uppehållet? Är det någon som förstår vad jag menar och kanske har en lösning?

2. Rocco420

Rocco420 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7
    Har det inget med batteri optimering att göra tro ?
    Har du prövat att slå av det för den aktuella appen, det låter som den avslutas i bakgrunden när den inte används längre..

3. razorx

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Har tagit bort batterioptimering nu men tycker den beter sig lika fortfarande... jäkla störigt

4. BrorSnor

BrorSnor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Det kan inte vara så att du har lite annorlunda beteende nu?
    Jag tänker om du när du stoppar och göra lite annat, kanske har du kollat på något videoklipp eller lyssnat på något i någon annan app?

Då har du bytt "aktiv" ljudkälla på enheten och då funkar det inte att bara klicka play på lurarna efter det. Det är det beteendet som jag tycker alla min Android enheter har haft. Stoppar jag och kollar på tex YT så måste jag sedan in i Pocket Cast och trycka play där (eller i notification shade) för att den skall "återfå kontrollen" till play/pause på lurarna.

5. razorx

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Ja det kanske är så ändå... Känns inte som jag gjort något annorlunda mot förut men kanske är så ändå.