Telefonen glömmer genvägar

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av teknocide, 11 nov 2010.

1. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hej,

Har haft detta problem ett tag nu men kan inte minnas om det fanns där från början. I vilket fall som helst så glömmer telefonen bort genvägar med jämna mellanrum. Detta syns tydligast i en mapp som jag döpt till "Spel". Jag har bara två genvägar i mappen – Angry Birds och TrafficJam – men när jag startat om telefonen brukar Angry Birds vara försvunnet. Jag går in i programmenyn och släpar ut en genväg igen men likväl förbannat är den borta vid nästa omstart.

Det känns som om luren tar onormalt lång tid när den stänger av sig, kanske är det något som går fel i detta skede men som inte syns eftersom skärmen är avstängd?

2. mickegillarcyklar

mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det verkar vara en bug i TouchWiz att genvägen försvinner för program som ligger på SD-kortet (som AngryBirds).

3. korikou

korikou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8
    Hey, där ser man - skrev ett liknande inlägg nyss, kanske får ta bort det. Har exakt samma problem. Och lite för många "durr durr" att man måste starta om telefonen efter senaste uppdateringen.

4. spanga

spanga Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Grejen är att programmen inte är tillgängliga direkt vid uppstart om de ligger på minneskortet. Är väl där touchwiz inte hänger med på att programmet snart kommer att vara tillgängligt (när allt laddats in). Kanske är så att samsung tyckte det vore smart att lägga in en funktion som tar bort genvägar till applikationer som inte längre verkar vara installerade.

Kolla om du inte kan flytta spelen till telefonen, för du har väl inte fyllt hela interna minnet än? :)

5. mickegillarcyklar

mickegillarcyklar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är definitivt TouchWiz som är problemet. T.ex. ADW hanterar genvägar till program på SD galant :-)