Problem: Telefonen hängde sig och är nu stendöd

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Jacke89, 27 jul 2013.

1. Jacke89

Jacke89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köpte en HTC One i tisdags och har varit väldigt nöjd med telefonen. Igår när jag satt och skrev ett sms och tryckte längst ner till vänster för att göra en smiley så hängde sig tangentbordet i det läget och inga knappar på tangentbordet gick att trycka på, däremot kunde jag scrolla i meddelandet bakom själva tangentbordet. Det gick även att gå tillbaka till hemskärmen när jag tryckte på hemknappen, men tangentbordet försvann inte. Det va som om själva tangentbordet hängt sig helt enkelt

Då låste jag skärmen för att se om det skulle försvinna när jag låst upp den igen, men efter att jag låst skärmen så reagerar inte telefonen på någonting, den är stendöd. Har även testat att hålla in volym ner och power-knappen för att göra en hard reset, men det funkar inte heller :/.

Undrar nu om de finns nått annat jag kan göra eller om någon varit med om nått liknande? Känns ju verkligen inte som någon hårdvarugrej utan mer som en bugg eller nått. Och jag har inte rootat den eller någonting som kan göra telefonen konstig, bara använt den normalt

Om jag nu måste lämna in den, vet någon om HTC har någon typ DOA-tid? Tänker eftersom jag köpte den för bara någon dag sen om jag kan få en direkt eller om jag måste vänta

Last edited: 27 jul 2013
  2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo testa den här alternativa återställningen

http://www.htc.com/se/support/howto.aspx?p_id=610&id=343950&p_name=htc-one

Sen funkar det inte besök direkt stället där du köpte luren så borde det lösa sig direkt om säljaren har något bakom pannbenet.

3. Jacke89

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har redan testat det och telefonen reagerar inte alls :/. Då gissar jag att det bara är att lämna in den. Och med lösa direkt menar du att jag borde få en ny direkt?

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ja för du är inom DOA-tid.....

Nu vet jag inte var du köpt luren men skriv ner länken jag postade och visa säljaren vad du gjort för att försöka återställa luren.

Ny lur direkt eftersom luren då bevisligen inte fungerar.

Jacke89 gillar detta.
  5. Jacke89

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej, tack då vet jag :). Det borde gå att lösa, har köpt den där jag jobbar så det blir nog inget tjafs. Men ville bara kolla om jag kan kräva en ny direkt iom DOA-tiden. Tack för hjälpen