Telefonen hänger sig när jag spelar

Diskussion i 'Xperia X8' startad av DetteMan, 13 okt 2010.

  1. DetteMan

    DetteMan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    När jag spelar spel, vilket som helst, i kanske 5 minuter så fryser skärmen och jag kan inte göra något. Men trycker jag på menyknappen så kommer jag ut ur spelet. Någon som har någon idé på vad felet kan vara?
     
  2. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    En del spel är buggiga helt enkelt. Jag har kört flera applikationer som låser sig, tex Layar. Prova Raging Thunder (lite), det har mina barn spelat i iallafall 30 minuter utan problem.
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Har märkt detta också. De som hängt sig minst en gång är:

    Hyper Jump
    Space Physics
    Angry Birds
    Fruit Ninja

    Jag är ingen storspelare så jag har inte tänkt på det så mycket men det måste ju vara ett fel i själva telefonen. Något som de förhoppningsvis upptäckt och fixar till 2.1-uppgraderingen.

    Det händer inte alltid men då och då. Space Physics kunde jag köra tre banor på så det var ovanligt kort intervall innan det hängde sig.
     
  4. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    har samma problem med sambons x8. hänger sig i spelen. speciellt angry birds och penguin blast. sen i an3Dbench. men det kanske löser sig i 2.1

    men det som stör mig mest är klockwidgeten. den hänger sig hela tiden. släcker hon mobilen och låter den vara en stund. så kan klockan i hörnet vara korrekt. men inte klockwidgeten. den kan ha ett ferlmarginal på flera timmar. går att lösa genom att ta bort den och lägga till den igen. men det känns ju inte så kul.

    någoin mer som har detta problem.

    sitter just nu i telefon med xperias support och pratar om just detta problem.
     
  5. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bra att du meddelar dem. Hur kontaktar man den supporten? Ju fler som ringer tänker jag...

    Inte märkt det med klockan. Den stämmer alltid på min telefon då jag tittat iaf!
     
  6. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Winds of steel fryser också luren. Först kompassen sen spelen.Det är ju för tusan samma grejer i minin och den flyter på utan knot.
     
  7. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Märkligt, på min X8:a gick Winds of steel att starta, men tilt-styrningen fungerade inte.
     
  8. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    han jag pratade med på supporten var väldigt trevlig. han ägde själv en x8 och han frågade efter lite information på telefonen och så. vilka appar jag hade laddat ner och så. så han ladda ner dom direkt när vi pratade och testade dom själv. upplevde väl ungefär samma som mig.

    Det hela slutade iaf att vi pratade en gode 20 minuter om angry birds och han ville ladda ner det och frågade vart han kunde få tag på det. så vi satt och spela lite tillsammans över telefon. :P

    fick lite uppdateringr ang 2.12 också. uppdateringen skulle komma till x10 i slutet av oktober. och enligt uppgifterna så skulle dom släppa 2.1 till x8 ungefär två veckor efter x10:ans relese. sen vet man ju inte om SE håller det.


    numret till sony ericssons xperia avdelning är iaf.

    013 100 190 (Xperia™)
     
  9. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Jag blir fanimej galen på det här.

    Tjejen tjatade som fan över denna x8 och jag läste det jag kunde komma över om den. Hennes önskningar var i princiip att kunna spela angry birds och liknande spel. Men hur jävla kul är det att spela spel när det hänger sig hela tiden. Känns ju oerhört kul att överraska sambon med en nyinköpt x8 i ett fint inslaget paket (köpte till och med omslagspapper med hjärtan på :P ). Så funkar inte dom få sakerna hon vill ha den till.

    Och det som är ännu mer frustrerande är att ingen verkar veta hur man återgärdar detta. Eller om det kommer att lösas med 2.1 (som förövrigt med stor sannorlighet kommer dröja minst 1 månad till. )

    Sen att angry birda fullversion bara har ljud som funkarerar korrekt i denna lur gör ju inte saken bättre. Får alltså ingen bild.

    Fler än jag som har samma frustrationer och problem?

    Sent from my GT-I5700 using Tapatalk
     
  10. karlssson

    karlssson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    255
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag återställde luren. Nu kan jag spela.Men kompassen är fortfarande sjuk,snurrar som om jag vore i ett ställverk.Jag börjar fundera på om det är hårdvarurelaterat.:cool: