Problem: Telefonen har över dagen dött mer och mer.

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Dr. Phys, 23 mar 2015.

  1. Dr. Phys

    Dr. Phys Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Det började idag morse. Jag använde appen "reddit news" då telefonen plötsligt frös, och startade om sig. När väl bootat frös den igen efter kanske tio sekunder, och startade om igen. Den här cykeln höll på i några timmar, trots att jag drog ur batteri osv. När den bootat så startade inte wifi och den visade sig inte om jag skrev "adb devices" i kommandotolken, så den kom inte särskilt långt i bootcykeln. Jag kom inte in i recovery, men jag kom åt download mode.

    Senare på dagen började den fastna vid den första LG-logotypen i bootcykeln. Där stannade den tills jag drog batteriet och startade igen. Jag kom inte åt recovery, men jag kom åt download mode.

    Nu till kvällen prövade jag att starta den i download mode igen för att använda LGs verktyg för att fixa trasigheter, och för att försöka flasha en stock-firmware. Efter en kort stund hoppade den ur download mode (tursamt nog innan jag startat någonting) och visade mig istället bara någonting om fastboot uppe i vänstra hörnet. Jag drog batteriet, och nu startar den inte igen, vad jag än prövar. Skärmen lyser inte ens upp med en liten batteriindikator när jag sätter i laddsladden.

    Jag har rootat och installerat lollipop-firmware. Det hela kom väldigt plötsligt eftersom den har fungerat perfekt i flera månader.

    Om jag inte har gett nog med information så är det bara att fråga. Jag har börjat bli lite smådesperat ända sedan den la av helt.
     
  2. NicklasFox

    NicklasFox Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    2 dec 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 5T
    ROM:
    Oxygen 43 beat 4
    Info:
    Nova Launcher
  3. Dr. Phys

    Dr. Phys Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Jag minns inte, det var som sagt flera månader sen. Jag har inte ändrat någonting sådant sen dess.