Problem: Telefonen hittas inte efter uppdatering av Kies [LÖST]

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av p1er, 18 nov 2011.

1. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag uppdaterade Kies nyss och kan inte längre komma åt min mobil. Telefonens USB-inställning är på Samsung Kies.

När jag ansluter USB så låter det även annorlunda jämfört med innan (från datorn). Istället för två olika toner (mörk, ljus) så kommer nu tre snabba likadana toner (mörk, mörk, mörk). Detta låter för mig som ett felmeddelande i sig..
    Ändrar jag USB-inställning till masslagring så känner Kies av telefonen men säger att enheten inte stöds (så klart), så det känns som det är nått fel med Kies.

Jag förstår inte varför det inte fungerar, det har alltid fungerat förut. Någon som vet vad problemet är?

Edit: Problemet är löst. Felet var inaktuella drivrutiner.

Last edited: 20 nov 2011
  2. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hur står det till med drivrutinerna i datorn?
    Har du Windows update igång?

Mvh Dalby

3. senar

senar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hade också lite problem först. Vet inte vad jag gjort förutom fc för att åtgärda. Däremot är jag tvungen att ha hemskärmen uppe - dvs inte låsmenyn numera.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

4. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Vet inte. Har nyligen uppdaterat windows, det var även ett gäng småuppdateringar (17 st "ej nödvändiga") som jag bara lät göras utan att veta om de behövdes. Kan det verkligen vara det som ställt till det?
    Hur vet jag om jag har rätt/fel drivisar?

5. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Gå in i kontrollpanelen>maskinvara och ljud>enheter och skrivare. Din enhet kommer ligga under ospecificerat. Börja med att göra en felsökning.

p1er gillar detta.
  6. p1er

p1er Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Tusen tack för hjälpen.
    Det var drivrutiner till både USB-styrenheten och USB Modem som var fel. Jag trodde att de uppdaterades automatiskt men tydligen inte..

För övrigt, om någon skulle ha samma problem: Jag kör Vista så jag hittade detta på följande plats: Kontrollpanelen>Maskinvara och ljud>Enhetshanteraren. Där visades till och med en liten varningstriangel så man såg att det var något galet.

7. Dalby

Dalby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Bara roligt att kunna hjälpa till!

Jag kör Win7 så min guide är baserat på det även om det i grunden är detsamma.

Mvh Dalby