Telefonen knastrar och kopplar ned - vad göra?

Diskussion i 'Hero' startad av dalailama, 11 maj 2010.

1. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Mitt i samtalen så börjar min hjälte ofta att knastra. Det låter som fiskljud, svårt att beskriva det bättre. Därefter så kopplar den ned.

Har haft problemet ifrån början och det har inte blivit bättre trots att jag rootat och provat olika ROM:s.

Någon som har varit med om någonting liknande? Lösning?

2. Dee_Jay

Dee_Jay Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Har också det problemet ibland, väldigt sällan men det händer som sagt. Ibland blir det brus i luren och plötsligt kopplas samtalet ner, men oftast så är det snarare så att det tutar två gånger i luren och sen är samtalet borta.

Har ingen lösning och har inte ens grottat i problemet alls, utan bara stått ut med det då det är så pass sällan det händer.

Jag kör på MoDaCo 3.1 just nu men har nog alltid råkat ut för just dessa problem oavsett vilken version av ROM jag kört.

3. mcnuggz

mcnuggz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag hade nog lämnat den på service.. speciellt om det alltid låtit så! reklamerat hade jag gjort då..
    men jag är ganska känslig av mig, allt måste vara toppkvalitet annars är jag tillbaka i affären innan dörren ens har gått igen å kräver NY telefon (om det är inom 1-2månader, eller om den har gått sönder fler gånger) eller vad det nu kan vara som jag inhandlat...

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

För mig försvann nästan alla problemen efter att jag uppdaterade radion. Nu har jag färre brutna samtal än innan jag köpte min Hjälte.

Jag misstänker att Tele2 är en del av problemet för jag har haft problem med brutna samtal hela tiden. Värst är det på ställen där det inte är bra täckning