Telefonen kraschar, men bara när skärmen är släckt...

Diskussion i 'Desire HD' startad av mekanismen, 20 nov 2011.

1. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Hallå!
    Nu har min DHD verkligen blivit skum, enda sen jag fick tillbaka den från senaste reparationen så har den fortsatt krascha (vilket var anledningen till denna tredje reparation, där Anovo inte gjorde mer än att installera senaste mjukvaran), skillnaden nu är att den oavkortat kraschar inom ett par minuter efter att jag har låst skärmen med power -knappen. Har någon hört talas om detta tidigare?

Eftersom reparatörerna inte kunde hitta något hårdvarufel så blev jag lite nyfiken på vad som kulle hända om jag rootar telefonen, för att sedan flasha den med MiUi. Sagt och gjort, men problemet kvarstår. Nu var det här första gången jag rootade en telefon så jag har minst sagt ingen aning om jag skulle kunna har löst problemet genom att göra någontinh annorlunda, och det är självklart därför jag vänder mig till er.

Info telefon:
    HTC Desire HD
    Android 2.3.7
    Kernel-version: 2.6.35.14-cyanogenmod-g319b6e2
    MIUI 1.11.18

Uppskattar verkligen all hjälp, för nu när jag har MIUI så är jag i övrigt nöjd med telefonen!

2. mekanismen

mekanismen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Uppdatering: Det verkar som att den inte kraschar när den laddar, utan bara nät den får ström från batteriet. Kan det vara så att batteriet är boven?

3. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Mycket möjligt, testa rensa kontaktytorna på batteriet, kan vara så att strömmen inte når fram när inte så mycket behöver gå åt pga smuts.

Sent from my Desire HD