Telefonen lägger på

Diskussion i 'Incredible S' startad av gerogwaa, 26 maj 2011.

1. gerogwaa

gerogwaa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haft min Incredible S sedan April. För c:a 2 veckor sedan uppdaterad till senaste Android.
    Då började trasslet.

1. Burkigt ljud. Efter en-två minuter knäpper det till i örat på den jag pratar med och då låter det som att jag pratar i en burk. Se annan tråd.

2. Telefonen lägger på. Efter två-tre minuter blir den knäpp tyst hos bägge parter. Ibland hör man ett svagt "tut-tut" i sbd med att den lägger på, men oftast ingenting. Det bara tystnar.
    Tar jag luren från örat ser det ut som att jag är mitt i samtalet, men det är knäpp tyst. Full mottagning. Efter c:a 10 sekunder försvinner även det från skärmen.
    Ett tiominuterssamtal innebär att jag får ringa upp fyra-fem gånger.
    Tittar jag i [Inställningar] - [Trådlöst och nätverk] - [Mobila nätverk] - [Nätverksläge] såg jag igår att den stod på
    "GSM/WCDMA Automatiskt ". Slog om till "Endast WCDMA". Efteråt: Ingen skillnad. Lägger på som tidigare. Även testat med "Endast GSM". Ingen förbättring.Såhär var det inte innan uppgraderingen.

Någon som har nåt tips? I övrigt: en förbaskat behaglig lur. Synd att Gingerbread fuckade upp detta.

ROger

Last edited: 26 maj 2011
  2. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

De tidiga telefonerna gör de en doa på direkt pga. Ett känt fel med samtalen. Dem vet inte varför, men det ska vara borta på dem senare modellerna. Har skickat in två telefoner nu. Så de ska skicka en direkt från htc till mig nu istället

3. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den här förbannade hästskojarbranschen...
    Köpte min i en Teliabutik 25 mil härifrån.

Vad trött jag blir..

4. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Skriv till htc istället. Telia skickar den antagligen på service istället.

5. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag gjorde det. Alltid jävligt artiga, men jag har haft problem med HTC-lurar tidigare utan att ha fått hjälp annat än... en klapp på axeln.
    Enda lur jag inte haft problem med var HTC HD2:an jag tyvärr tappade lite olyckligt. Den funkade perfekt..

6. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Man kan givetvis fråga sig varför jag köpte en ny HTC med alla problem jag haft..
    Man kan säga så här: HTC är den lur jag haft MINST problem med under åren. Vilket säger en del om branschen..

7. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Du har antagligen haft otur med htc då.... Jag har inte ens bett om doa. Men de har fixat det åt mig direkt

8. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick ett svar där de bad mig testa med ett annat SIM. Ytterligare ett där de bad mig fabriksåterställa telefonen. Inte ett ord om doa fast jag föreslog ett inbyte.

9. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä, du Wetterholm. Nu har jag dragit detta med BÅDE Telia och HTC. Ingenstans är det nåt snack om doa och utbyte. Inte ett pip, så jag antar att du hade tur.
    HTC skrev såhär idag:
    Artigt, men inte ett pip om deras ansvar för produkterna eller doa eller något.

Jävla hästskojare.

10. Wetterholm

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Låter riktigt dåligt. Förstår inte hur jag så lätt fått igenom det

11. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nya stallorder, kanske.
    Blir nog min sista HTC, men å andra sidan: Vad fan skall man då köpa? Det verkar vara ett genomgående problem detta, om man surfar runt lite och läser. Alla tillverkare har så vansinningt bråttom med att komma ut med sina produkter att det följer med en massa skit ut på marknaden.

Tillägg: Precis när jag satt och skrev detta ringde man från HTC:s kundtjänst eftersom jag gett deras support usla omdömen. Han som ringde upprepade i princip vad jag citerat tidigare.

12. Marquisedinho

Marquisedinho Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vik dig inte, om telefonen är dålig så har du rätt att få en ny! Börjar också bli trött på mobiltillverkarna som kastar skit till marknaden hela tiden bara för snabb vinst.

13. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du har inte rätt till ett skit, tror HTC har en 14 dagars DOA, dvs om du inte rapporterar in felet inom två veckor från att du köpt den så blir det att laga den.

Allt detta godkänner du vid köptillfället.

14. gerogwaa

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Barilla:
    Håller nog med dig. Jag har för mig något sådant. Och DOA gäller nog inte vid mjukvaruuppdateringar, utan bara hårdvaran.
    Nä. Jag har gett upp.
    Blir ingen HTC mera. Å andra sidan: Vad skall man köpa? Alla drakar har samma problem. Fort som fan ut med nya modeller. Och så får kunderna ta skiten.
    Enda lur jag haft som fungerade som förväntat, dvs klockrent, var HTC HD2:an. Alla andra har trasslat på ett eller annat sätt.
    Tack i alla fall.