Problem: Telefonen låser sig, mörk skärm

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av mrmozart, 4 jan 2013.

1. mrmozart

mrmozart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,
    Är det fler som har problem med att telefonen ibland låser sig med släckt skärm och vägrar vakna? Telefonen är fortfarande på och notifikationsdioden lyser till då och då.

Ibland händer detta när någon ringer till mobilen. Idag fastnade den i ringande läge på något sätt så att den fortsatte vibrera långt efter den som ringde måste ha gett upp.

Ibland har den vaknat till igen senare och ibland får jag hålla in power-knappen länge och starta om.

Har hänt tre gånger idag...

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Kanske är något fel med proximity sensorn. Testa kör en systemåterställning. Annars får du nog DOA den, om det är fel på sensorn så är det ju ett hårdvarufel.

3. xMarson

xMarson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

+1 Hände precis nu när jag vakna och skulle kolla klockan.

Har hänt kanske 2 gånger innan, men tre gånger så känner jag att det är nått fel.

4. Kenntak

Kenntak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Iphone
    Platta:
    Sony Z4 tablet
    Precis införskaffat mig denna lur(igår)!
    Var ute och sprang nu idag på kvällen och använde spotify och Runkepper, springer klart stoppar appen och gör mig färdig att köra hem. Hoppar in i bilen och skärmen vägrar att tändas!!, ser dock att notifierings lampan blinkar..

Jag blir grymt förbannad och misstänker att jag fuktskadat telefonen under min löprunda men efter någon minut och tryckande på alla knappar som finns kom den igång igen!

Hoppas detta var en 1gångs företeelse!!

5. BMarkusK

BMarkusK Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    99

MINA ENHETER

Detta händer även min mors iphone 4 när hon tränar. Vissa telefoner är helt enkelt inte gjorda för att bli fuktiga.

Edit.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Last edited: 5 jan 2013
  6. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Trist att fler har samma problem. Då lär det ju inte bara var mitt exemplar som är konstigt. Tänkte göra en reset av telefonen och låta bli att lägga in appar på några dagar för att se hur det går. Det svåra är att det ibland tar några dagar för felet att inträffa och ibland händer det flera gånger per dag.

7. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har tagit bort alla appar och kört en dag nu utan hängning. Ska köra någon dag till innan jag börjar installera igen.

8. KloN

KloN Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hände igår första gången för mig.
    Var ute och lyssnade på podcasts via blåtand, stängde av blåtandsheadsetet utan att inaktivera blåtand i telefonen.
    Tänkte direkt inaktivera blåtand men då vaknar inte telefonen. Lät den ligga en stund hemma samtidigt som jag lagade mat, och den fungerar när jag provar nästa gång.

Telefonen har en up-tid på 160 timmar just nu, vilket för mig är magiskt då jag fick lov att starta om min gamla iphone 3g en gång / dag för att den inte skulle sega allt för mycket.

9. Sir Anselm

Sir Anselm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har råkat ut för det två gånger. Båda gångerna har den legat på laddning över natten med alarmet igång, vilket gjorde att jag försov mig idag. Första gången vaknade jag ändå som tur är...

10. ElectricMan

ElectricMan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp. Har hänt två gånger för mig. Båda gångerna när jag har tagit upp den från byxfickan. Startade om den så funkade det som vanligt igen.

11. mrmozart

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hm, verkar ju vara något allmänt fel ändå då. Jag körde tre dagar utan appar och fick inga problem. Nu lade jag in några appar (Spotify, AndFTP, Astro Player) samt Nova Launcher.

Fick senare samma dag problem med att den hängde sig när man ringer till den (den fortsätter att vibrera hur länge som helst och det går inte se vem som ringer). Dock låste inte själva telefonen sig nu, utan bara com.android.call eller vad det nu hette. Så det är två fel jag har sporadiskt:
    - Telefonen går inte att väcka
    - com.android.call (något liknande) hänger sig när folk ringer

Tog bort Nova Launcher nu och får se om det händer igen.

12. nirba

nirba Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vet inte om det är det här som ställer till det för er, men kontrollera så att inte ev. skärmskydd saknar urskärning för ljussensorn/närhetsensorn. Det gjorde så jag inte kunde lägga på efter samtal eftersom skärmen var släckt. Jag har ett Copter-skärmskydd, dom är säkert väldigt populära och jag gissar att jag inte är den enda som fått ett felande skydd...

13. Nilfons

Nilfons Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta har hänt mig ett par gånger också. Varje gång när telefonen legat på laddning över natten. Lampan blinkar till ibland så den är inte död. Jag testade att ringa till den från en annan telefon och det funkade fint, man får signal, telesvar går igång som vanligt efter 6 signaler, men min Nexus noterar inte samtalet öht utan fortsätter att "sova". Enda sättet att väcka den är att starta om. Jävligt irriterande.

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har hänt för mig också men bara 1 gång och då var telefonen endast
    några dagar gammal. Vet inte riktigt hur det hände och i vilket samband det var, det var dock inte efter laddning utan det var på sen förmiddagen och jag hade använt den innan. Hade ett helvete att starta om den och den startade inte om förrens jag höll inne power och volym upp (eller ner) på samma gång.

Efter det har det inte hänt någon mer gång trots ganska hård användning

15. JNils

JNils Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har hänt mig 4-5 gånger nu sedan december, kan hända närsomhelst, brukar bara låta den vara några minuter så vaknar den igen.

Last edited: 14 mar 2013
  16. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Hände mig med igår. 179 riksdaler åt helvete. Riktigt tråkigt att tillverkaren HADE skurit ut den biten i visningsskyddet men inte på själva skyddet.

17. Nappandroid

Nappandroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Är det på grund av skärmskyddet då?

18. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Det verkar inte vara ett gigantiskt problem med tanke på hur många visningar tråden har.

19. babydroid

babydroid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    286
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Det som är rätt "intressant" är ju ändå att trots så många som har rapporterat detta problem, både här, xda, android forum och på google officiella bugrapport-sida så har varken google eller LG uttalat sig ang problemet.

Jag räknar med att de flesta som jobbar på google eller iaf inom android-delen kör med nexus 4, och någon av dem lär ju ha detta problem?

20. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Det verkar ju vara skärmskydd på dem som det blir så här för? De täcker för sensorn alltså. Inget problem med mobilen med andra ord.

Skickat från min Nexus 4