Jag hoppar in här lite. Just dessa problem har plågat min Note II under lång tid. Den är stabil under 4.1.1/BatteryPlus men spontana omstarter är regel under 4.1.2. Jag drog igång en tråd på XDA om detta:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2087274
Resultatet i mitt fall har blivit att jag givit upp Note II och köpte en Xperia Z istället. En sak som oroat mig är att vissa rapporter säger att omstarterna beror på SDS-buggen, d.v.s att EMMC skulle ha påverkats negativt och att detta i sin tur leder till omstarter. Problemet är dock att den blir stabil så fort 4.1.1 flashas.
Jag har upplevt dessa omstarter under ett flertal 4.1.2-ROMar och har hållit på med alla möjliga metoder i en desperat jakt på pålitlighet under den nya versionen men som sagt, ingen framgång.
Det är beklagligt eftersom Noten tjänat mig väl på det hela taget - däremot klarar jag inte i längden av att tvingas hoppa tillbaka till 4.1.1 bara för att den blir hysterisk under 4.1.2. Det värsta är att jag haft spontana omstarter även utan någon som helst konfiguration, d.v.s då enheten är nyflashad.
Jag hade N7000 tidigare och där fanns också EMMC-buggen men i lite annan version (EMMC-FWn kraschade med brick som följd så fort Secure Erase utfördes). Min teori var att Note II skonats från sådana problem men tyvärr - så var det tydligen inte.
Edit: Tyvärr är Note II den ena "citronen" jag haft hittills, ingen annan av mina enheter har haft detta problem. N7000 har varit totalt rock solid i min ägo. En mycket stabil och pålitlig sak, nuvarande ägaren till den har inte heller haft några problem och då har den tuffat på sedan jag flashade den i november förra året. Faktum är att Android alltid varit mycket driftsäkert hos mig - ända tills jag flashade in 4.1.2 i N7100.
Last edited: 1 april 2013