Problem: Telefonen piper konstant

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Kemppe, Jul 13, 2012.

1. Kemppe

Kemppe Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fick en ny Galaxy S3 igår och var helnöjd. Efter några timmar började den dock med ett konstant pipande så fort den är aktiv. Jag provade runt med de flesta inställningar jag kunde hitta, utan resultat.

Fick tillslut nog och fabrikåterställde telefonen men problemet fortsatte. Idag gick jag ner till Trebutiken och berättade om mitt problem, behövde knappt beskriva vad det var som var fel innan jag fick en ny, men gissa vad... Det är EXAKT samma problem med den nya telefonen!!!!

Jag kan få bort ljudet om jag sätter "meddelandevolym" på noll, då hör jag dock inga inkommande sms eller mail, och det vill jag ju helst.

Jag misstänker att problemet har med batteriet att göra, går jag in på batteriinställningar står det att jag har 10 minuters batteritid kvar trots att den är fulladdad. Det var samma sak på den första telefonen. Det sjuka är att batteritiden i inställningar blir längre ju mer urladdad telefonen blir. Kan också poängtera att jag fick nytt batteri när jag bytte telefon, det är inte samma. Har inte hunnit experimentera med detta så jättemycket ännu eftersom jag fick den nya telefonen för bara några timmar sedan.

Det enda som jag inte bytte var laddaren, glömde den hemma när jag gick ner till butiken. Men det låter jättekonstigt att det är den det skulle vara fel på...

Går väl antagligen ner till butiken imorgon igen, men skulle gärna höra om någon känner igen problemet på något sätt.

2. Kemppe

MINA ENHETER

Haha, batteri-infon kanske menar tvärtom... Hur länge batteriet varit aktivt, inte hur mycket det är kvar...

Aja, det löser dock inte problemet med pipandet...

3. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Så du har gått igenom två stycken S3:or där samma problem inträffar?

Måste säga att det är första gången jag läser om detta problem, låter som det kan vara någon app du har installerat?

Vad är det för pip och vad menar du med att "när den är aktiv".

4. Kemppe

MINA ENHETER

Tror jag hittat lösningen. Har en så kallad plånbok till telefonen som jag har bankkortet i. När jag fäller upp så kortet hamnar rygg i rygg med telefonen aktiverades NFC:n, hittade denna video som visar på samma sak.

Så om någon råkar ut för samma sak som mig, stäng av NFC i inställningar eller håll telefonen ifrån dina bankkort.

5. Nagarebozhi

Nagarebozhi Android Apprentice Medlem

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Vad har du för bankkort? Händer ingenting när jag sätter mina kort emot baksidan

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. Kemppe

MINA ENHETER

Det är mitt visakort och mitt id-kort (som också har ett chip i sig). Min telefon pep exakt som i filmen jag länkade till. Men problemet är som sagt löst nu.

7. Incubus

Incubus Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Kommer ihåg nu att jag läste att en annan här på Swedroid råkat ut för exakt samma sak, men då tror jag det handlade om en magnet i fodralet? Kan dock ha handlat om samma sak, nfc då.

8. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det var nog jag och magneten, men det visade sig inte vara magneten utan det var mitt SL-kort (buss/tunnelbana) det var sjukt irriterande innan jag fattade att jag skulle stänga av NFC :P