Problem: "Telefonen reagerar inte" Kia Ceed 21 / Samsung S23U

Diskussion i 'Android Auto' startad av matteee, 16 sept 2024.

1. matteee

matteee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!
    Jag köpte en Kia Ceed 2021 års modell i fredags. Innan det hade jag en 2019 där AA fungerade prickfritt. Men i min nya kopplar den upp för att några sekunder koppla ifrån med meddelandet "Telefonen reagerar inte". Ibland har jag hunnit klicka in mig på spotify och starta något innan den dör igen. Något som vet vad jag kan göra? Har provat installera om allt osv. Provat olika kablar.

2. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 169
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Låter precis som samma problem jag hade med min 2019 Ford och AA.
    Med min Galaxy S22 var det ett lotto om AA gick igång, utan det stod oftast ett meddelande om att telefonen inte var tillgänglig eller liknande. Provade olika kablar och att koppla i och ur på olika sätt.
    Det som fungerade bäst var att när telefonen var inkopplad gå in på inställningarna (i bilens meny) och stänga av och sätt på AA. Då hoppade det oftast igång och fungerade tills man kopplade ur.

Nu när jag har en Pixel 8 så fungerar det klockrent varje gång. Så det känns som det är något med Samsung och AA.

matteee gillar detta.
  3. Dj Mastergrind

Dj Mastergrind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    OnePlus Open

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    OnePlus Open
    Pendlade i några år i en Ceed Plugin-hybrid från 2020. När jag hade en Samsung Flip 4 hade jag stora problem med att den tappade kontakten. Ibland kunde den koppla ner redan efter några min och i vissa tursamma fall fungerade den i 30-40 minuter. Då fick man koppla ur och koppla in igen. Provade olika sladdar men märkte ingen direkt skillnad. Sista året med Ceeden bytte jag till iPhone och sen strulade det inte en enda gång.

Rospigg och matteee gillar detta.