Problem: Telefonen stänger av platsinställningar igen och igen.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Droid82, 20 dec 2017.

1. Droid82

Droid82 Guest

Jag har en Leeco Le Pro 3 Elite (LEX722) med Android 6.0.1. EUI version 5.9.026S (Stable). Telefonen stänger av platsinställningar när den har legat över natten, så när man öppnar startskärmen igen så står det "platsinställningar avstängd för alla appar, tryck här om du vill aktivera platsinställningar". Jag vill inte att platsinställningar ska stängas av automatiskt, nu tycker jag att jag testat allt jag kan komma på ett stort antal gånger så jag tänkte kolla om någon här har någon aning om vad det kan bero på?

Last edited by a moderator: 20 dec 2017
  2. rufy93

rufy93 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Vad har du för enhet, märke och modell?

Droid82 gillar detta.
  3. Droid82

Droid82 Guest

Jag har uppdaterat trådstarten med all information, tack för att du uppmärksammade mig på att jag i all hast skrivit fel.

4. rufy93

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Det låter skumt, borde inte vara så.
    Jag kan inte påstå att jag är insatt i Leeco, men vi gör ett försök.

Har du möjlighet att lägga upp en bild på popupen?
    När du väl får denna popup, vad står det under inställningar för "Location Mode"? (Du finner det genom Settings > Location)

5. Droid82

Droid82 Guest

Just nu har jag tyvärr inte möjlighet att ta en printscreen på popupen men jag ska försöka göra det vid tillfälle. När jag går in i settings-plats så är gps inte enabled då den stängt av sig automatiskt, och jag får aktivera gps igen. Anledningen till att jag ej kan göra det nu är att det sker då telefonen legat en bra stund, som över natten tex. Men jag ska försöka printscreena det imorgonbitti om jag ej fått till det innan dess.

6. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan det vara energisparläget som går in och stänger av plats? SJälv har jag normalt sett plats avslagen, så jag känner egentligen inte igen problemet, men EUI är rätt agresseiv med att stänga av saker om man inte "skyddar" dem. Min LePro är inte i bruk just nu, så jagkan inte kolla inställningen för detta.

7. Droid82

Droid82 Guest

Exakt så tänker jag också att det måste vara, men jag förstår inte var jag stänger av den batterispar-funktionen. I tex Miui som också är aggressivt på samma sätt så vet jag var man "skyddar" dem, men hittar som det verkar inte rätt ställe att göra korrekt sak på här. Det är ju egentligen ingen stor grej det här då man bara trycker igång det på morgonen osv men det irriterar mig ändå lite att jag inte lyckas få bort det.

8. rufy93

Mottagna gillanden:
    432
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24
    Brukar ofta finnas under Settings > Battery

9. Droid82

Droid82 Guest

Jag har testat allt under "app protection", battery assistant" med mera. Men nu ser jag en grej till som jag missat då jag scrollade uppåt, inställningen låg gömd under en stor batteriprocentlogga på övre delen av skärmen. "Ultra-long standby during sleep". Hm, kanske är det den som spökar för den är i-bockad. Om detta löser det så får jag känna mig dum. :o Tack för all hjälp.

10. Droid82

Droid82 Guest

Det var "ultra-long standby during sleep" som gjorde att gpsen stängdes av. Den stänger tydligen även av Wifi och mobile network och rensar appar automatiskt "during night sleep mode". Tack för hjälpen allihopa. Men att den stänger av mobile network, menas det att den enbart stänger av data-trafiken eller påverkar det även samtals-möjligheten på något sätt ifall någon ringer mig på natten? Jag antar att det enbart är det första men blir något osäker, någon som vet?