Telefonen stänger av sig

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Matenrou, 29 aug 2009.

1. Matenrou

Matenrou Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Telefonen stänger av sig/går inte att starta

Jag har under senaste 1-2 dagarna haft problem med mobilen, den har stängt av sig ibland. Nu så händer det ingenting när jag försöker starta mobilen. Några tips?

Jag har inte gjort något speciellt(mixtrat med adb etc), det jag gjort är att jag har installerat några aps(netcounter etc). Satte telefonen på laddning igår innan jag gick och la mig och nu idag så vill den inte starta.

Ibland när jag försöker starta så kommer samsung galaxy loggan upp snabbt sen försvinner den igen.

Ska nu vänta några timmar och försöka senare, känns väldigt jobbigt om man måste skicka in den till handyzek. Får hoppas att dom inte kan se att den är rootad.

Last edited: 29 aug 2009
  2. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

kolla så batteriet sitter bra, det är otroligt kasst fastsatt... tar man bort baksidan när skärmen är vänd mot en så faller det bara ur :)

3. mixxno

mixxno Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Ni som har problem med ofrivilliga avstängningar, kolla om ni har någon av dessa installerade... Avinstallera dem i så fall och testa om det är lösningen.

BatteryLife
    AContacts
    A Online Radio
    Meridan Player
    Nav For All navigation
    Mixing Music Player
    AnySoftKeyboard

Jag har kommit fram till någon av dessa orsakade omstarter på min Galaxy. Nu funkar det bra än så länge!

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=1228&page=2

4. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det är ej detta, har testat med sladden i. Testat att öppnat baksidan och håller batteriet på plats medan jag startar men inget händer.

5. illithe

illithe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Första gången jag märkte av att telefonen starta om sig själv var någon dag efter att jag installerat Meridan Player. Resten av appsen du listar har jag inte provat. And the plot thickens.....

Om min fortsätter att starta om sig själv så ska jag prova att avinstallera Meridan. Återkommer ifall jag upptäcker något intressant.

6. mixxno

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag gjorde en factory reset i morse. Sedan körde jag en update till den senaste mjukvaran. Ingen av ovanstående widgets är installerade, men nyss hade den stängt av sig igen... Nu faller kanske min tidigare teori.

Förmodligen kommer felet kvarstå till nästa update?

7. gazab

gazab Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 2
    Jag har idag haft ett liknande problem. Två gånger verkade den avstängd och svarade inte på något. Helt svart. Fick till slut ta ur batteriet. Men kan det inte vara så att det är låset/låsknappen som strular? Det verkar ju vara många, inkl mig, som tycker den fungerar lite sisådär.

Eftersom det inte finns någon LED eller likn som visar att den är igång kan det vara svårt att veta. Det skulle ju förklara varför inte on/off-knappen fungerar när den verkar avstängd.

Eller är jag helt ute och cyklar?

8. mixxno

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Vet inte, men jag har testat Lock 2.0. Den låser man upp skärmen med genom att dra åt sidan. Den överrider ju låsknappen. Jag hade samma problem då med isf.

9. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Blir att prata med handyzeks support, använder en ericsson R320s sålänge :P Får köpa någon billig telefon som jag kan använda sålänge.

Last edited: 30 aug 2009
  10. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Snackade nyss med deras support och fick en adress, samt la upp ett ärende på deras sida. Behöver bara skicka med telefonen och batteriet, smyger in en kopia av mitt kvitto ifall dom inte vet vart IMEI är på telefonen.

Ska snart ringa DHL och skicka iväg den. Synd bara att jag har massa saker på inbyggda minnet som dom kommer ta bort. Åkte iväg igår och skulle shoppa efter en mobil att ha sålänge, sen kom far min på att han hade en annan sony ericosson hemma. Vi köpte en minihelikopter var istället hehe.

Last edited: 1 sept 2009
  11. mixxno

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Vad sa de på supporten om avstängningarna? Hur skulle de kunna lösa det? Risken är ju att du får tillbaka den (efter en månad...) med samma problem. Är det inte så att det är ny mjukvara som måste till i form av update? Hade de hört talas om det förut?

Bara lite nyfiken!

12. kgb_swe

kgb_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har du kollat så simkortet sitter i ordentligt? Ett glappande simkort har gjort i mina tidigare telefoner att de har stängt av sig lite som de själva vill... Kanske värt att kolla!

13. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Just nu är problemet inte att den stänger av sig ibland. Jag får inte igång telefonen. Om dom missar det problemet så blir jag väldigt förvånad.

14. V1P3R

V1P3R Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har hört att något liknande hänt på anovo :P
    Den funkade inte när den kom tillbaka trots "Test ok" :D

15. Matenrou

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

hahahah, skulle testa en gång till. Letade efter sladden bakom sängen och när jag drog upp den så kom hela kontakten med. Kopplade in den i uttaget och satte i telefonen så kom batterisymbolen upp. Jag e så dum att jag inte kollade kontakten då den är bakom sängen. Har försökt ladda den med en sladd som inte var ikopplad i väggutaget.

Fan va tur att jag inte han skicka iväg mobilen :P