Problem: Telefonen stannar "till hälften"

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av kroffe, 16 dec 2012.

1. kroffe

kroffe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Det har hänt flera gånger de sista månaderna och det var dags nu igen. I morse när jag tog bort laddaren, som måste vara inkopplad varje natt, så ville telefonen att jag skulle slå i PIN koden igen, på samma sätt som om batteriet varit uttaget. Den kommer då igång snabbt och det verkar som om den inte varit helt avstängd. Det går alltså på bara några sekunder. Men efter en sådan "omstart" har jag inget internet längre. Det går att ringa och använda den som vanligt bortsett från internet.

För att få igång den riktigt har jag varje gång varit tvungen att stänga av helt och hållet för att sedan starta om en vanlig lång och tidsödande startup.

Någon som råkat ut för detta eller har tips på vad man kan göra åt det?

Last edited: 16 dec 2012
  2. Snusdus

Snusdus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    259

MINA ENHETER

Om du verkligen kör Original Froyo så rekommenderar jag att du testar en uppgradering.

3. kroffe

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Uppgradera till 2.3 är jag nog inte beredd att göra. Har sett här att någon hellre skulle vilja gå tillbaka till 2.2 istället för att köra 2.3 pga problem med den versionen.

4. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Vad är det för problem han hade då?

5. kroffe

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Den senaste kommentaren jag såg var i inlägg 22 på : https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=86224&page=2

Det har varit andra tidigare, som jag inte direkt kan redovisa, men när jag läste just det inlägget stämde det bra med den uppfattningen jag haft länge och som varit anledningen till att jag inte uppgraderat till 2.3. Tror någonstans att man klagade på högre batteriförbrukning också.