Telefonen startar om i flera spel... fel?

Diskussion i 'Blade' startad av söderbäck, 10 feb 2011.

1. söderbäck

söderbäck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har precis införskaffat mig en blade från telia. Knappt två dagar gammal.

Hoppades kunna spela angry birds, slice it och unblock me, men det går inte så bra...

Spelen flyter på bra, men efter någon minut dör telefonen. Detta händer även i galleriappen som kom med telefonen för att visa bilder.Händer ju att telefonen även dör mycket fortare men allt flyter iaf på bra tills den bara startar om.

Många andra spel går bra att spela. Jewels exempelvis, men de tre spelen jag hade hoppats mest på (ovan nämnda) fungerar ju inte riktigt som tänkt.

Är detta ett vanligt problem eller har min telefon kanske överhettningsproblem? Jag är ju inte helt nöjd kan jag säga... Men ska man acceptera detta eller är det retur som gäller?

Last edited: 10 feb 2011
  2. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Retur... tvelöst. Den är ju bara några dagar gammal och du har köpt den i butik.

// Mange

3. söderbäck

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ser att en hel del tittat in i tråden. Har ni inte problem med dessa appar så får ni gärna skriva detta. Hade varit bra att se om de fungerar hos andra.

4. Manneman

Manneman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kör Angry Birds utan problem. Nya uppdateringen gör att den flyter riktigt bra. Även Slice IT funkar fint hos mig.

Det är inte så att du har en massa i bakgrunden som ligger och tuggar? Ta en titt i aktivitetshanteraren.

Mange

5. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har kört alla 3 utan dessa problem, OriginalROMen

6. exec

exec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Lämna in direkt och kräv en ny telefon, vänta inte mer än en vecka så dom skickar iväg den på reparation.

7. söderbäck

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tack för era svar.
    Jag har inte några program i bakgrunden i onödan. Samma sak änder även direkt efter omstart eller när jag rensat bort startade program med task killer. Aja, det blir väl retur på denna imorgon då. Synd att de är slut hos telia över hela göteborg för tillfället. Kommer ta lite tid att få in nya förmodligen.

8. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Dessa fungerar bra för mig. Slice It är dock ganska svårspelat, pga den ibland mindre fantastiska responsen i touchscreenen. Men nej, jag har inte upplevt det du skriver om.

9. söderbäck

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Såja. Nu har jag bytt ut telefonen. Fungerar som den ska nu. Inga problem att göra detta hos Telia första veckan.
    Verkade vara värmeproblem för jag hade först svårt i butiken att få fram felen, men efter ca 5 minuters spelande började telefonen crasha. Efter omstart så var det nästan direkt crash om man startade galleri eller spel igen.
    Men detta är som sagt ett minne blott nu.

10. exec

exec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Kul att det löste sig, nu kan du njuta av en underbar telefon. :D