Telefonen tappar anslutning när skärmen släcks.

Diskussion i 'Allmänt' startad av Fredoman, 7 dec 2014.

1. Fredoman

Fredoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej!
    Som rubriken säger så tappar jag anslutning till nätet när skärmen slocknar. Det spelar ingen roll om det är mobila nätverket eller wifi uppkopplingen som används.
    Att lyssna på musik som inte är sparad till off-line läge i Spotify går inte längre sedan några veckor tillbaka. Endast aktuell låt som redan buffrats. Uppdateringar/nedladdningar tas inte emot/fullföljs förrän jag öppnar skärmen.

Mig veterligen så har jag inte pillat på några inställningar. Vad kan ha inträffat?

Har en HTC One Mini med Android 4.4.2 och de senaste tillgängliga uppdateringarna..

Hjälp!

2. Psykos

Psykos Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Leta i inställningarna, det låter ut som att du har något slags batterisparläge på som stänger av allt nät.

Fredoman gillar detta.
  3. Fredoman

Fredoman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Japp, där satt problemet. Extremt strömsparläge avaktiverat, i strömsparläge: bocken för "Dataanslutning - Försätt i viloläge när strömmen är av" avbockad. Problem solved..

Bockar & bugar...

Edit: Och som ett lite brev på posten så började vädret i "klocka/väder" widgeten visas ist. för ett meddelande att väder inte kan visas.. :D

Last edited: 8 dec 2014
    Psykos gillar detta.