telefonen tar med 0 från (0) från exchange adresslista

Diskussion i 'Allmänt' startad av fhaglind, 5 dec 2014.

1. fhaglind

fhaglind Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Har en z1 compact som jobbtelefon, (Android 4.4.4) som är synkat med ett exchangekonto. När jag söker kontakt i det globala telefonlistan är numren inlagda i formatet +46 (0)1 2345678 , När jag klickar på numret försöker den ringa upp +46012345678 , och då får jag så klart meddelandet att numret inte har någon abbonent.

Går det att lösa på något sätt utan att behöva få alla nummer i den globala telefonlistan ändrade? Både blackberry och iphone verkar förstå att de ska ta bort nollan.

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 195
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag hittar inte riktigt någon bra lösning på detta. Har du testat att höra dig för med Sony? http://support.sonymobile.com/se/contactUs/

Är lite osäker på om det beror på Exchange-klienten (förmodar att du använder den som heter mail/E-post) eller om det är samtalsappen och någon inställning där som spökar. Den borde naturligtvis inte lägga till nollan när numret är i det formatet.

3. 253°below

253°below Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hej!

Vill tipsa dig om min app Prefixer (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tftbelow.prefixer) som löser detta och många andra liknande problem vid både utgående och inkommande samtal.

Prefixer fungerar som ett samtalsfilter baserat på en eller flera regler som du sätter upp i appen. Detta gör att du smidigt kan aktivera/avaktivera regler beroende på dina aktuella behov, samtidigt som originalnummer i din kontaktlista aldrig behöver förändras.
    På samma sätt underlättar appen tex vid skapandet av uppringningsregler för att ringa privata samtal på företagsabonnemang, hantera långa specifika prefix vid användandet av telefonkort etc.
    Utan att totalt kapa den här tråden (...) kan jag också nämna kort att reglerna i Prefixer stödjer ett stort antal olika villkor och "actions" vilket gör den mer eller mindre till en liten schweizisk armékniv vad gäller telefonerande. Dessutom kan de regler som du själv eller någon annan har skapat också delas med hjälp av URL:er, QR-koder och liknande.

Jag har skapat en Prefixer-regel för dig här nedan som kommer att se till att ta bort första 0:an från de nummer du ringer och som börjar på +46(0)..., vilket gör att din Exchange-synk fortfarande kan hållas intakt.
    Efter att ha installerat Prefixer, se först till att starta om din mobil och klicka därefter på följande länk från din mobils webbläsare och välj att öppna den med Prefixer. På så sätt kommer regeln automatiskt att läggas till appen. Sedan är det bara att ringa på!

http://www.253below.com/prefixer/sh...1&AF=00:00&AT=23:59&LC=def&CC=cc_no&NC=nc_def

Tveka inte att säga till om du behöver mer hjälp!

Last edited: 31 dec 2014
    indika gillar detta.