Problem: Telefonen "vattenskadad" enligt verkstaden *BILD*. Inget att göra? :/

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Timilim, 12 nov 2013.

  1. Timilim

    Timilim Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    Lämnade in min telefon på lagning för 3 veckor sedan eftersom både laddningen och 3,5 mm-uttaget (enbart högra kanalen) glappade (vilket de gjort under lång tid, men det blev bara mer och mer hela tiden).

    Fick svar från Media Markt om att serviceverkstaden funnit att laddkontakten blivit vätskeskadad.

    Har haft telefonen i nästan 1,5 år och jag har varit grymt försiktig med allt som har med vatten att göra, använde den t.ex. inte när det regnade.

    Det enda jag gjort är att blåsa i den för att få bort damm och annat när laddningen krånglat, kan detta ha orsakat det?

    Nu har jag inte den blekaste om "hur" vattenskadad min telefon är, men det kanske räcker att man blåst på kontakten för att garantin inte ska gälla?

    Kan det vara någon idé att vända sig direkt till Samsung annars, eller vad tror ni av bilden att döma?



    Utförligare problembeskrivning (vilken jag mailade verkstaden, ifall de nu orkade läsa den..):
    Bli medlem eller för att visa innehållet!


    [​IMG]
     
  2. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 912
    Mottagna gillanden:
    516
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    kompressor kan innehålla kondens
    så det är nog den som har orsakat
     
  3. linuxares

    linuxares Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    939
    Mottagna gillanden:
    210

    MINA ENHETER

    Har du använt en "luft på burk"? Jag slutade blåsa ur datorer med dem efter att de spotta mer eller mindre ut flytande vätska ur sig istället för luft.
     
  4. nimbe

    nimbe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Inte alls ovanligt.

    Ni kommer väl ihåg NES "glappande" konsoller ?
    Enda sättet att få igång det var att blåsa i det. Med facit i hand så var det inte helt genomtänkt.

    Skruva isär telefonen, skaffa "elektronikrengöring", eller testa med vanlig T-röd och en pensel med korta strån. Rengör försiktigt.. blås INTE :D

    Lycka till..
     
  5. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Jösses, med den felbeskrivningen förstår jag att de dömt ut den. En hel roman! ;)

    Kan tipsa om att korta och kärnfulla beskrivningar fungerar bäst, teknikern har några minuter per lur, och ska han läsa ett par A4 innan han ens kan sätta igång med luren... tja...

    Du kommer inte längre med Samsung tyvärr, de går helt på verkstaden. Din chans är att vara tuff mot Media Markt.
     
  6. donaldduck

    donaldduck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Det verkar ju onekligen ha varit något som fått det att korrodera. Kastar fram en möjlig orsak till korrosion. Har du haft den i bröstfickan på skjortan? Det kan bli ordentligt med svett där, som innehåller salt.