Telefonen vibrerar vid samtal helt utan anledning?

Diskussion i 'Blade' startad av Lx_r, 20 jul 2011.

1. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Min telefon vibrerar när jag pratar i den? Oavsett omjag ringer eller om nån ringer till mig. Och jag har kollat att det inte är nån avisering jag får och att jag kommer åt nån knapp, den vibrera inte med jämna mellanrum heller utan den gör som den vill. det är väldigt jobbigt då när den jag pratar med inte alltid hör vad jag säger

2. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Den enda inställning jag kan se för tillfället är vibrate every 45 secs (hade för mig att det fanns någon annan men inget jag kan hitta för tillfället iaf, kanske var på någon annan rom...), antar att du inte har den förkryssad av misstag? Den ska dock tydligen bara gälla utgående iaf.

Hur ofta är det då? Väldigt oregelbundet?

3. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

I min rom som jag har lagt in på min desire så kan man välja om man vill att den ska vibrera var 45 min.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

4. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det är väldigt oregelbundet, ibland vibrerar det länge och ibland korta små stunder

5. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Låter märkligt. Ser att flashat in cm7, verkar som att du kör på en ganska gammal version? cm7 var ju ganska buggigt för blade i början, så det kanske är värt att prova någon av de nyare nightlies som finns ute för att se om det kan lösa problemet, om inte annat så har det ju iaf tillkommit en hel del förbättringar.

Annars kanske det är någon app som ligger och spökar? Bara spekulerar... men iom att du verkade ha andra problem också kanske det är bäst att göra en backup på allt och blåsa rent helt och hållet?

6. Lx_r

Lx_r Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Ja men tycker denna cm7 funkade bäst o inte va lika buggade som dom andra, men ska testa o dra in nightlies ikväll så får vi se vad som händer då? Åter kommer om inte annat :)

7. Leffepe

Leffepe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vibrerande Blade.

Hade samma problem i BlueGinger V5. Testade med senaste Cyanogen NF men problemet var kvar. Då klämde jag in GSF B27. Problemet var borta men jag undrar om det inte var i någon inställning i telefonen (ADW). B27:an var en komplett installation och ingen uppdatering som Cyan. var. Tycker för övrigt att B27:an "kick Ass". Om någon kunde kopiera Ipånens Figerboard både på tangenterna och nummersändaren så skulle Android vara klart jämförbar med Ios.

Last edited: 10 okt 2011
  8. kossack

kossack Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min vibrerar när den jag ringer svarar, men det verkar inte vara ditt problem.

9. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Så beter sig frewgans lur också, dvs min gamla Nexus One som trots trasig power-knapp återuppstått med annan rom. Det är iaf ADW-launchern i den.

Hittar ingen inställning för att ta bort vibration vid svar.