Telefonen visar fel nätdata

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Mobled, 1 okt 2010.

1. Mobled

Mobled Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har kört netcounter nu sedan jag skaffade min samsung galaxy s men nu när jag av ett misstag som jag lyckades ta bort netcounter. Jag installerade det igen men då visar det helt på tok fel. Det verkar har nollställs på något sätt, när jag installerade det första gången så hade jag ju redan förbrukar ungefär 100mb och då visade det korrekt. nu har jag förbrukat upp mot 500 och det visar att jag har förbrukat 10 mb.

Så min fråga är: Kan jag fixa det här på något sett eller är jag helt körd? Med tanke på att om det visar fel nu så kommer det ju aldrig att visa fel med tanke på att det är ju något jag kommer följa, har även testat med andra apps än netcounter men det blir samma resultat varje gång.

Det här gäller på 3g surf.

Förlåt för formulering, stavning - dålig textning i övrigt. På jobbet

Hoppas någon vet svar på det här

2. m1kael

m1kael Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Eftersom du har 3g surf borde du kunna, när du loggat in på Mitt 3, se hur många byte du har använt, tyvärr inte in/ut-trafik men en total.
    Under inställningar kan du Importera/Exportera värden till en netcounternnnnnnnnn.csv fil. Välj exportera och du kommer ha en ny fil i rooten på SD-kortet.
    Leta upp filen med något explorer-program och editera filen så att siffrorna stämmer med det du har surfat enligt 3. Importera sedan tillbaka filen.

Formatet på filen är interface, day, rx, tx och du har ett entry för Wifi och ett för 3G
    Tex:
    eth0,2010-10-01,2354112,234915
    pdp0,2010-10-01,2365236,76252135

Detta fungerade för mig, hoppas att det hjälper dig också.

3. Mobled

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska testa så fort jag får tid :-) det borde fungera med att exportera och sen importera när jag har redigerat

Sent from my GT-I9000

4. Mobled

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har halebop förresten. Inte 3, lite svårt att lägga in siffror som stämmer.. :-/ damn

Sent from my GT-I9000