Telefoners integration med ditt liv :)

Diskussion i 'Allmänt' startad av Dirk Diggler, 11 maj 2011.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hej på er!

Jag upptäckte just hur fantastiskt underbart det är att ha en telefon som fungerar bra ihop med sin TV. Att kunna spela upp film och annat är ju snart ett måste för telefonen att kunna och jag blev då nyfiken på hur ni använder era telefoner till att låta den integrera med er TV!

Jag kan ju börja.

Jag använder min telefon till att surfa på, fast då genom Webtop så det syns på TV:n och så jag kan styra med ett tangentbord och riktig mus, lyssna på Spotify i högtalarna och titta på en film i sovrummet eftersom jag inte har datorn inkopplad dit. Den fungerar helt enkelt som en extra dator.

I bilen har jag också en docka där jag använder telefonen till att spela in vart jag kör i enminutersintervaller så ifall någon idiot till människa kör in i någon annan eller bromsar onödigt så jag råkar illa ut kan jag med enkelhet bevisa vad som hände. Den används där också till navigation då det behövs.

På cykeln har jag en hållare för den så att man enkelt man lyssna på Spotify och spela in vart man åker med Runkeeper. Bra i träningssyfte också så klart.

När jag skall somna använder jag den som ljudboksuppspelare.

Gjorde en liten film förut då jag förstod hur jäkla underbart det är att ha en telefon som gör det så mycket enklare för en. Halva klippet är om bildockan och halva är om Webtop. Ungefär så i alla fall...

<object width="640" height="390"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/1lT9PxCgP7Y?fs=1&amp;hl=sv_SE"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/1lT9PxCgP7Y?fs=1&amp;hl=sv_SE" type="application/x-shockwave-flash" width="640" height="390" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

Hur underlättar er telefon er vardag? :)

Last edited: 11 maj 2011
  2. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Kul tråd!

Jag använder inte mobilen som dator på det sätt du gör men använder den som trådlös touchpad och tangentbord till datorn som är kopplad till TVn. Jag kollar oftast mail, Facebook, forum på mobilen. Jag använder ibland mobilens som wireless hotspot till min bärbara då jag inte har tillgång till trådlöst nätverk. Jag använder den till musik och ljudböcker. GPSen använder jag även ganska frekvent. Andra frekventa användningsområden är surfa på nätet, ringa, SMS, bankärenden, ICA-kortet, kalender, kamera, spela.

Sedan gör applikationer som Dropbox och Xmarks livet enklare. :)

3. Droid_276

Droid_276 Guest

Får all mejl på mobilen vilket är otroligt skönt. Använder nästan aldrig längre min mejl på datorn. Då mejlen kommer direkt till mobilen kan man i princip skicka mejl som sms om man vill. Bifogade filer är bara att ladda ner och finns sedan tillgängliga.

Har även lagt in scheman samt matscheman till skolan. Ingen tid behöver längre spenderas att kolla vilken tid en lektion börjar eller vad det är för mat.

Sedan jag skaffade mobilen har jag börjat surfat mer vid mobilen då jag har tillfälle men ej sitter vid datorn. Har jag inte hunnit läst tidningarna på nätet startar jag bara igång appen och läser. Smidigt och snabbt!

Alla appar jag har i mobilen används ganska flitigt. Väckarklockor, tidningar, gps-applikationer etc.

Ska nog införskaffa ett vristarmband till mobilen så att jag kan använda mobilen även då jag springer utan att behöva svetta ner den.

Facebook, mycket facebookanvändande har gått över till mobilen. Fungerar ju hur bra som helst. Chatten fungerar också suveränt.

Sen tillkommer givetvis ringande, sms:ande, spelande, lyssnande på musik som den används lika mycket till.

Jag minns när jag hade en budgetmodell av en smartphone. Sony Ericsson G900, en mobil med recessiv pekskärm samt extremt seg. Det gick inte att få igång mejlen, surfande gick segt och var inte bekvämt, appar fanns det lite av och facebook gick inte heller speciellt smidigt att använda. Denna telefon som jag nu använder är ljusår från den gamla. Jag är otroligt nöjd. Smartphones gör som sagt livet lite enklare :)

4. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Trevligt med en video :) mer sånt här!