Telefonköp första/andra kvartalet 2011.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av hogart, 22 feb 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hej hallå, Swedroid!

Jag har försökt att bilda mig en egen uppfattning och därför läst otaliga recensioner men har jättesvårt för att bestämma mig vilken lur jag ska satsa på. Att det dessutom finns två väldigt extrema sidor; Android vs. iPhone, gör absolut inte saken enklare. Mina vänner hör till campet som säger; "Det finns egentligen bara ett val. iPhone." Det har jag svårt att köpa. Jag har ett par funderingar:

Den uppfattning jag fått, är att batteritiden på en Androidlur ska vara betydligt sämre än en iPhone 4. Jag vill kunna lyssna på musik utan att luren dör, och blir lite fundersam: Stämmer fortfarande detta? Jag förstår att detta beror på användandet, och även i möjligheterna (man kan ju tex köra betydligt fler saker samtidigt i en androidlur, correct?), men om man använder telefonen med vett, vad gäller? Ge gärna exempel på hur ni upplever det.

Användandet då? Jo. På förhand så vet jag att jag kommer att köra spotify / musik i väldigt stor utsträckning, surfa, ringa och smsa. Fler saker lär säkerligen tillkomma efter köp :). Ja, det är väll egentligen det jag tänkt mig. Priset är av mindre betydelse.

Vilken telefon rekommenderas? Förboka en Optimus 2X? Kommer det någon annan lur inom kort som jag bör hålla ögonen på? Share your ideas, hur hade ni gjort om ni, med era erfarenheter, fick göra ert telefonval nu såhär i februari/mars (med mitt beskrivna användande i åtanke) Jag behöver era råd.

Tack.

2. hogart

hogart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag känner dessutom en viss osäkerhet till själva plattformen i helhet, främst då ang. uppdateringar. Svårt att bilda sig en uppfattning då olika tillverkare uppdaterar sina lurar olika ofta. Om jag köper en ny lur nu, sitter jag med ett utdaterat OS inom loppet av ett halvår och missar funktioner?

Last edited: 22 feb 2011
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.