Problem: Telefonkontakter synkar inte med Googlekontot

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av greatblondino, 9 dec 2015.

1. greatblondino

greatblondino Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blää, ska byta telefon från S4 till S6 men jag får inte synkningen för telefonboken att funka. När jag trycker på synka nu så får jag ett litet rött utropstecken brevid "synksymbolen" och det står längst ner på att det är tillfälligt problem med synkning. Det står även att kontakter uppdaterades senast 31 maj 2014. Det står också under mitt googlekonto att synkronisering har inaktiverats. Vart fasen slår jag på den igen??? Jobbigt läge, har säkert lagt till 100 telefonnr sen dess...

Please help!

2. e7andy

e7andy Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    835
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Den vanligaste lösningen när man får synkproblem är att rensa data på klienten och synka upp på nytt. Det är ju inte så bra i ditt läge eftersom du har lagt till kontakter på telefonen och då försvinner de.

Hundra telefonnummer är inte jättemånga att lägga in manuellt via webbgränssnittet för Google Contacts så jag hade gått den vägen om det inte hjälper av slå av och på synkningen för Google-kontot några gånger och även starta om telefonen och göra samma sak igen.

En alternativ väg är att exportera kontakterna på telefonen till en fil. Därefter rensa data för Google Contacts och synka upp på nytt. Sen importera in kontakterna från filen.