Telefonråd för sommarjobbare?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Baxtex, 14 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Baxtex

Baxtex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu när min gamla Sony Ericsson K810i börjar sjunga på sista valsen börjar jag tro att det är dags att skaffa en ny dato...,förlåt, telefon.

Jag är ute efter en Android lur som ligger i 3000krs klassen som absolut inte får lagga/vara seg. Jag har hört mycket gott om HTC, Samsung och Google/samsung Nexus, men den tycker jag är aningen dyr.

Men nu nästan precis upptäckte jag telefonen ZTE Skate som jag tror är prisvärd?

Last edited: 14 jul 2011
  2. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    HTC Desire S, Incredible S är bra telefoner.
    Sen så kan du nog få en begagnad Xperia Arc, eller en ny Samsung Galaxy S.
    Det är mina förslag, beror lite på vad man värderar som gör en till det bästa valet.

3. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Kan bara hålla med "Skinksallad". Samsung Galaxy S är en mycket bra lur för de pengar man får betala. Har haft en själv (sålde för en månad sedan) och den känns fortfarande som den "hänger med bra i svängarna" trots att den varit på marknaden ett tag. Det mest positiva är skärmen, minnet och att det finns enorma mängder av möjligheter att skräddarsy den med hjälp av roms och annan mjukvara.

Xperia Arc är också mycket trevlig (min fru har en) och den har aldrig krånglat. Funkar bra helt enkelt och är i mina ögon skitsnygg. Dock lite ömtålig med sitt blanka yttre. Kolla efter begagnat för här kan du göra fynd. Jag vet av egen erfarenhet.

När det gäller HTC så har jag en Desire Z via mitt arbete men ska jag vara ärlig så tycker jag inte den är speciellt "charmerande". Dessutom laggar den betydligt mer än vad en Galaxy S gör. Sedan vet jag inte varför men jag tycker den är tråkig. Många gnäller på att Samsung är plastiga men i mina ögon tycker jag att HTC är enbart tråkiga. Brunt och grått i överflöd, hur roligt är det? Byggkvalitén är det däremot inget fel på.

Så mitt tips blir: Galaxy S eller begagnad Xperia Arc. Titta gärna på HTC så du får bilda dej en egen uppfattning men för min del hade jag valt någon av de andra två.

Baxtex gillar detta.
  4. Baxtex

Baxtex Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar för hjälpen. Läst på lite om Galaxy S och den verkar riktgit bra, går ju att få tag på den för drygt 3000kr nu också, ca 800 spänn mer än Skate.

5. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

ZTE Skate är ju en budget telefon, inget snack om saken. Men jag tror ändå att den är bra, dock så tror jag att galaxy S är värd mer än 800kr extra om jag ska vara ärlig.
    Fast ett minus på galaxy s är ju att den inte har någon blixt/lampa till kameran

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.