Jag gillar verkligen Android och jag tror verkligen att framtiden kommer gå mycket i Androids tecken, tackvare dess relativa öppenhet.
Men jag känner att frågan om dess verkliga öppenhet behöver belysas. Vet inte varför jag tar mig tid till att skriva detta, men någonstans hoppas jag att någon telefontillverkare läser detta.
Jag är så jävla less på hur telefontillverkarna har satt i system att skeppa sina telefoner låsta, för att sen framstå som världsbäst när de ger sina kunder möjligheten att låsa upp telefonerna via verktyg de tagit fram.
Senast i raden av företag som gjort detta är Asus med deras senaste Prime.
När man läser nyheten de skriver ut på deras facebook-sida så avslutas den med ett litet "men".....
Om man väljer att använda deras verktyg, så bryter du mot Garanti-villkoren och blir av med den "ursprungliga garantin".
Allt för att slippa ta ansvar för den produkt de sålt dig
Det gör mig så förbannad att de säljer produkter och framstår som så jävla duktiga, när det i slutändan resulterar i att de vägrar ta ansvar för deras produkter.
Om någon orkar diskutera detta, så skriv gärna. Eller flame:a mig om ni så vill

.
Vidare tycker jag att alla tillverkare borde ge sina kunder möjligheten att välja om man vill ha vanilla eller deras sminkade androidvarianter.
Click to expand...