[TELENOR] Förlorade Roaming

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av wick3d, 26 jul 2011.

1. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

För nån timme sedan när jag satt hemma och smsade så helt plötsligt blev roaming aktiverat? Och nu kan jag bara ta emot sms/samtal.

För övrigt så använder jag galaxy s2 orootad, har testat att reboota den osv utan resultat. Bor i Varberg, så om nån mer i närheten kanske har problem?

Edit: Förlorade inte roaming, det blev aktiverat..

Last edited: 26 jul 2011
  2. G4il1

G4il1 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    367

MINA ENHETER

Du har Telenor svenskt? abonnemang och bor i Varberg då skall du inte roama överhuvud taget.

Roaming har med att ha kontakt med ett annat nät än ditt egna (Telenor) att göra så som när du är utomlands. I Sverige så "kan" du bara köra i ditt egna nät och alltså skall du inte roama.

3. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ja sant jag missförstod roaming lite. Men iaf så har det blivit aktiverat på min telefon? Och kan inte ringa eller smsa. Bara ta emot..

4. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Stäng av det under:
    Inställningar --> Trådlöst och Nätverk --> Mobila Nätverk --> Bocka ur Dataroaming.

5. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Tre och Telenor delar 3G-nät utanför Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona. Därav får vissa mobiler ibland hicka och tror att de är utanför hemmanätet när du är utanför ovan nämnda städer.