Telenor kontant fri surf - hur?

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av pete, 19 okt 2010.

1. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

antar att man är tvungen att regga sitt kort på deras sida och kan lägga till det till sitt kontantkort där?

eller finns det några andra smidigare sätt?

2. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Jag känner inte till något smidigare sätt, det var precis så jag gjorde. D v s efter att jag registrerat mig kunde jag logga in på "mina sidor" och där beställa fri surf till fast pris som varje månad dras från saldot på mitt kontantkort.

m v h Henrik

3. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Tack för svaret. Vet du om det finns möjlighet att manuellt välja att lägga till en enstaka 30 dagars fri surf period istället för att de automatiskt debiterar för varje efterföljande månad?

4. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Mig veterligen går det inte att beställa tjänsten för endast 30 dagar. Då jag loggar in på mina sidor ser det dock ut som om jag manuellt skulle kunna avbeställa tjänsten, jag gissar att avbeställningen gäller omedelbart, men jag törs inte lova att det är så och har ingen lust att testa...

Då jag loggar in på mina sidor ser jag även följande text:

Dock törs jag inte säga vad som händer när dessa 30 dagar har gått, om man då själv manuellt måste avbeställa tjänsten i fall man inte skulle vilja ha den.

m v h Henrik

5. pete

pete Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66

MINA ENHETER

Talade precis med supporten som meddelade mig att den enda lösning för det vore att manuellt avbryta tjänsten, och precis som du antyder så går det ej att avisera detta i förväg utan det sker med omedelbar verkan från det att du tar bort den. Så med andra ord gör man då bäst i sätta timern på 29 dagar och 23 timmar för att sedan avbryta, vilket kan kännas lite osmidigt minst sagt...

6. Bob_y

Bob_y Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Telenor har inget kontantkort för surf längre just nu eller? Ser inget på hemsidan som innehåller surf. På de kontantkorten jag ser finns det taxor på 19 kr/dag för surf men det går ju inte.

Last edited: 26 nov 2010
  7. henca

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

Man får beställa det som en tilläggstjänst. Den kompletta prislistan finns som en pdf-fil på http://www.telenor.se/privat/kundservice/villkor_och_pris/index.html , klicka på "Prislista Mobiltelefoni Privat" högt upp på sidan. Sidan 23 i pdf-filen har priserna för mobilsurf, men jag har för mig att man bara kan få 1 Mb/s-alternativet med kontantkort.

m v h Henrik

8. Bob_y

Bob_y Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack henca