Telenor Ladda

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av henca, 4 nov 2011.

1. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Jag såg att Telenor fixat en app för att ladda deras kontantkort, kul initiativ!

Dock blev jag lite tveksam när jag såg vilka rättigheter appen skulle ha, varför skall en sådan app läsa min adressbok? Så att telenors telefonförsäljare kan börja trakassera alla mina vänner? När jag sett dessa behörigheter vågade jag inte installera appen.

https://market.android.com/details?...0ZS5tZS5jb3JlLmFuZHJvaWRjbGllbnQudGVsZW5vciJd

m v h Henrik

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Just telefonboks rättigheten är ju för att du ska kunna hämta telnr:et du vill ladda från telefonboken via appen

Sent from Tapatalk

henca gillar detta.
  3. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207

MINA ENHETER

Det lät ju bra med en förklaring även om jag ser nyttan som ganska begränsad. De flesta vill nog liksom jag ladda sitt eget kontantkort och inte bekantskapskretsens kort. Nåväl, nu blir det till att prova iallafall, tack för förklaringen!

m v h Henrik

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Det finns absolut ett användningsområde för det,man kanske har både fru och 3 barn som man ska ladda kontantkort åt och är man bara lite osäker på telnr:en så är det ju bättre att hämta dom från telefonboken än att gissa ;)