Telenor Messa Mera

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Pajn, 28 dec 2011.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Jag har letat efter olika abonnemang att byta till ifrån värdelösa Tele2.
    En kompis såg att man på Telenor Messa Mera får fri surf i 30 dagar och 3000 fria sms efter laddning. Eftersom man kan ladda med minst 100kr blir det ju fri surf och fria sms för 100kr/månaden. För mig som aldrig ringer låter det här skitbilligt, och om jag får för mig att ringa har jag ju ett saldo som kommer växa rätt fort att använda mig av :)

Kan det verkligen vara så billigt eller har jag förstått fel?

2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 333
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Stämmer, dock är minsa summan att ladda 150kr för messa mera.

3. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Nja, Messa Mera är ju 150 kr. Men man kan ju tanka med Behåll Ditt Pris och då för 100kr om jag fattar rätt.

4. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Nja, fri surf blir det väl om man tankar 300kr, dock kan man lägga till moiblsurf 1mbit för 69/mån. Ingen datagräns

5. Dercie

Dercie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Varför var Tele2 dåligt i ditt tycke?

6. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det var ju inte lika bra, även om det fortfarande är bra då jag som sagt ändå inte kommer använda saldot.

Tycker i så fall att de har gjort en riktig fuling för på hemsidan står det bara
    Någon som vet hur det går till om jag vill flytta mitt nummer från Tele2 där jag abonnemang. Jag antar att jag har tre månaders uppsägningstid eftersom alla verkar ha det. Måste jag avbeställa hos Tele2 och sen tre månader senare beställa portering hos Telenor?
    Kan jag byta ägare på abonnemanget i samband med flytten? Pappar står nämligen som ägare idag vilket är rätt jobbigt då folk som vill snacka med han har sökt efter hans namn på Eniro och hittat mitt nummer.

EDIT:
    @Dercie
    I princip ingen 3G anslutning. 99% av tiden springer jag runt med EDGE även om jag i sällsynta fall kan få både 3G och Turbo-3G. Hemma har jag dock alltid Turbo-3G så det är varken fel på abbet eller telefonen. Jag har även kollat deras täckningskarta och det ska finnas både 4G, Turbo-3G+, Trubo-3G och 3G där jag vanligen rör mig. Även med Turbo-3G går det segt, ofta under 1Mbit/s fast abbet ska stödja upp till 6.

När man kontaktar support om den dåliga täckningen får man bara till svar att det inte är rätt avdelning, oavsett vilken chatt man är inne på eller vilken nummer man har ringt.

Last edited: 28 dec 2011
  7. ChipZ

ChipZ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

EDIT:Ja, så står det ju faktiskt. Det kanske bara gäller när man beställer nytt kort? För trycker man på beställ nytt så står det:
    Ska ta o höra, kanske slipper dra de där 69 per månad^^

Står ju faktiskt i en reklamruta till höger att man får fri surf i 30 dagar med varje laddning fram till påsk! Ingen laddningsgräns specifierad.

Last edited: 28 dec 2011
  8. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 333
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det är fri surf vid påtankning, det där med extratjänst för 69/månad är gammalt.

9. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det låter ju jättebra!
    Fast i prislistan i pdf form står det faktiskt som ChipZ skriver att det är minst 300kr som gäller, men jag får väl se.

I reklamrutan bredvid verkar det bara gälla fram till påsk men i Messa Mera rutan verkar det gälla alltid. Kan det vara så att det är fram till påsk för alla abb och för alltid med Messa Mera?

69kr/mån för surf är helt okej då det ändå bara blir 100kr totalt.

Ska försöka avbeställa mitt abb imorgon då det verkar bli så konstigt med portering och uppsägningstid. Tele2 verkar låsa abbet i tre månader så man blir helt utan under den tiden. Får väl ta ett nytt nummer igen då...

10. Thompos

Thompos Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har messa mera kontankort. bytte från tele 2 abb i somras.Jag laddade första gången med 150 kr messa mera och därefter behåll ditt pris 100kr. När jag laddar med hundringen så får jag 3000 nya sms i 30 dagar. fram till påsk så får du fri surf vid alla tankningar oavsett valör. lagom till påsk kan du lägga till tjänsten fri surf 69kr som dras från ditt kontant kort. Att byta var smidigt beställde ett startpaket kontant och fyllde i mitt nummer . Jag är nöjd lycka till

Pajn gillar detta.
  11. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Det är ett erbjudande fram till midsommar (eller vad det nu var), det där med 300 gäller inte nu. Har själv utnyttjat erbjudandet, laddade Messa mera 150.

Sent from my Nexus S using Tapatalk

12. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Tackar då vet jag hur det kommer funka. 31kr/månaden kommer jag alltså ha kvar att ringa för. Uppskattningsvis kommer jag använda ~5kr :P

Synd att det inte går att köpa appar via mobilräkningen :P

Jag har tyvärr 3mån uppsägningstid så jag kommer inte kunna använda påskerbjudandet tyvärr. Ska säga upp mitt abb imorgon. Frågan är, kan jag portera mitt nummer när det är några dagar kvar tills det tar slut (alltså i mars nån gång)?

13. Dezent

Dezent Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Telenor
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    iPad Air 2
    När du kontantar Tele2 så får du säga till dom att du vill att ditt abonnemang hos dom ska göras om till kontantkort, annars kommer du inte kunna behålla ditt nummer. Efter du har gjort de så kontantar du bara Telenor så lägger dom en portering på ditt telefonnummer.

14. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    213

MINA ENHETER

15. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Värt att tänka på är att telenor även bjuder på 30 gratis websms per månad. Dessa kan man tydligen komma åt via denna app

Last edited: 3 jan 2012
  16. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Detta är ju det grymmaste just nu, 3000 gratis sms och fri surf (1 mbit) för 150 :-!

17. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Kanske ska uppdatera lite. Jag ringde till Tele2 och de satte mitt nummer i "porteringsläge" så nu ska jag tydligen kunna portera det när jag vill, men självklart får jag betala uppsägningsavgift på 3*59kr om jag porterar nu.

Tantjäveln försökte dessutom sälja på mig Tele2 när pappa sa upp det (det är han som stå för abbet så han fick ringa dem).
    Varför vill du säga upp ditt abonemang?
    Det fungerar inte, jag får väldigt sällan något annat än Edge och när jag får det är det oftast GSM.
    Vad ska du byta till?
    Telenor
    Vi har bättre täckning än Telenor.
    Suck, där jag är fungerar Telenor bättre (pappa orkade inte ta diskussionen att Tele2 har Sveriges sämsta 3G nät och att GSM är helt ointressant)

@MaXmeOliver du behöver bara ladda 150kr första gången, sen kan du tanka behåll ditt pris ;)