Telenor & MMS funkar ej

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Cecilia, 30 jul 2010.

1. Cecilia

Cecilia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har inte lyckats få till MMS på min Spica än. Trots ett flertal kontakter med kundtjänst hos Telenor.

Hade en Sagem som det gick att skicka MMS på förut. Fick ett nytt simkort i höstas och för 2 veckor sen försökte jag skicka utan att det gick. Pratade med kundtjänst och då var inte "datatjänster" aktiverade, hon aktiverade dem men jag provade aldrig att skicka något MMS då eftersom jag skulle köpa en ny telefon.

Köpte Spican för en vecka sen och kom på att jag skulle prova att MMS:a men inte gick det nåt bra. Kollade inställningarna efter konstens alla regler, och Wikin, och kundtjänst 2 ggr - ingen förbättring.

I tisdags var jag i telenorbutiken som skickade mig till kundtelefonen. Efter en halvtimme kunde tjejen bara konstatera det jag redan visste - det går inte men hon hade inte heller någon susning varför.

Enligt kundtjänst så ska allt vara som det ska från deras sida, kundtjänst har dessutom "uppdaterat mmstjänsten" utan att det blev nån skillnad.

Jag har testat i min gamla Sagem, min nya Spica, en kollegas SE V800 (med inställningar sms:ade från Telenor) - ingen av dem vill skicka MMS.

Är det nån annan som har haft problem med kombinationen Spica-Telenor-MMS ? Är Telenorinställningarna enligt Wikin rätt eller finns det nån annan variant ?

Jag börjar bli rätt trött på det hela, inte för att jag skickar många MMS men det _ska_ ju funka (dessutom kan man tydligen inte ta emot MMS förrän man skickat ett). Och även om Telenors kundtjänst är trevlig så verkar de inte ha nån susning om vad felet kan vara, eftersom allt är rätt från deras sida så de envisas var gång med att jag ska kolla inställningarna (som jag kan utantill numera). Jag misstänker starkt att det är nåt fel på antingen simkortet eller i deras system men det är ju inget jag kan kontrollera, tror inte de släpper in mig för att lusläsa loggarna :)

Nån som har något förslag/tips ?

Mvh
    Cecilia

2. nico

nico Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har själv haft problem med MMS, dock inte med Telesnor utan med Tele2. Då var det inställningarna i Swedroid-wikin som inte stämde. Manuella inställningar från operatörens hemsida fungerade dock fint. Ett tips är att försöka leta upp så många MMS-inställningar för din operatör som möjligt och testa alla. När min Spica var ny fungerade exempelvis inte inställningarna från Tele2:s hemsida.

3. Cecilia

Cecilia Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker att jag har testat alla varianter jag har kunnat hitta utan att lyckas. Och Telenor kundtjänst har inga invändningar mot de jag rabblar upp.

Finns det nån som har kombinationen Spica+Telenor+MMS att funka som kan skriva av inställningarna ?

I övrigt så får jag avvakta tills på måndag då den tekniska avdelningen på kundtjänst är på plats för han som jag chattade med ikväll fattade inget heller. Jag tror snart de slåss om vem som ska behöva chatta med mig, förloraren "vinner" :P