Telenor och försäkringstelefonen

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av kaga, 8 dec 2011.

1. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag fick just reda på att jag får en ny Desire på försäkringen från telenor. Det är inte AMOLED som min förra men ändå. Men jag är lite osäker på om jag ska hämta ut den och betala självrisken (som jag antar det blir) eller bara skita i det och köpa en ny lur. Desiern är ju några år gammal. Har hört att man kanske kan lämna in sin försäkringstelefon och lägga pengar i mellan till en ny... Galaxy Nexus

Vill bara skriva av mig lite och höra om någon har nått bra förslag!

2. dieselmagnus

dieselmagnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nexus har ju fått bra kritik men det verkar vara någon bugg med volymen. Provkörde en HTC Sensation, vilken jäkla fin skärm och bra flyt.

3. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jo jag är riktigt sugen på en GN. Den ända nackdelen som jag kan hitta är kameran. Där är ju SGS2 mycket bättre sensor. Men man kan ju inte få allt.

När det kommer till HTCs telefoner har jag nog fått nog. Är trött på deras grafiska. Lutar mer och mer åt vanilj-android. Roota och ROMa går ju alltid men det är ju gött att slipa det. Sista ROMen jag körde på Desiren var CM7 (senaste stabila verren) och den drog så satans mycket batteri att det inte räckte en hel dag.

Jag är riktigt kluven. En ide är ju att hämta ut Desiren och köra slut på den fram till sommaren. Men jag är ju sjukt sugen på telefon med större skärm.

4. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Lutar mer och mer åt att jag stannar kvar på min Desire. Men vilken ROM ska man köra nu... MIUI eller CM7? Kanske att det finns någon bättre?

Har aldrig prövat MIUI och Oxigen eller vad den heter... Vad är bäst just nu?

5. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har inte kört Oxygen men MIUI och CM7 har jag kört. CM7 drar som du säger lite mer batteri, t.om. mer än MIUI (efter mitt användande). MIUI ser dock väldigt mycket snyggare ut en CM7 och du kan anpassa det väldigt mycket efter dina egna behov, det ända negativa med MIUI är att det inte finns någon svensk översättning för tillfället, kanske inte är något problem för dig om man tänker på hur pass snabb och snygg MIUI är :)

6. kaga

kaga Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Haa nej engelska funkar fint för mig. Känns lite surt bara att fortsätta med en Desire. (som f.ö inte är en dålig telefon) men jag såg fram i mot en stor skärm. Men det är lite billigare att punga ut 600kr i självrisk än att slänga fram 4500kr för en Samsung galaxy s 2 eller galaxy nexus. Får se det positiva i att jag får en bra telefon samt att det kanske kommit en Galaxy nexus klon med bättre kamera. Jag tror det blir MIUI eller LeDroid. CM7 funkar inte för mig då batteriet tar slut för fort.

Men på den desire jag får sitter det en s-lcd i stället för den amoled som jag hade innan. Vad är skillnaden igentligen, färgerna, betrakningsvinkel eller nått annat?