Vilken cirkus...
Jag har ju som sagt tidigare chattat med kundtjänst en gång, då var kortet inte registrerat på mig så hon fixade det (sa hon, hon frågade efter SIM-nummer och personnummer och sånt).
Jag har dessutom registrerat kortet på Telenors Mina sidor (med fullständiga personuppgifter).
När jag var in i Telenorbutiken på lunchen idag så visade det sig att kortet inte är registrerat på mig.... Nåja, han fixade det och hjälpte mig att fixa en porteringsfullmakt.
På väg hem fick jag SMS om att porteringen inte gått igenom (det är mitt eget fel, jag tog för givet att mitt gamla nummer var reggat eftersom jag tidigare porterat det från Telia till Tango). Väl hemkommer går jag in på Comviqs hemsida och reggar det gamla kortet (
Tele2 har numera köpt upp Tango från Optimal Telecom).
Men jag blev lite osäker då på om jag måste fylla i en ny porteringsfullmakt eller inte, så jag tar mig en chat med Telenors kundtjänst igen.
Gissa vad de säger? Det kortet är inte registrerat...
Nåja, femte gången gillt eller nåt. Upptäcker sen efter registreringen att uppgifterna på Mina sidor faktiskt har ändrats. Tydligen finns det nån koppling dit i alla fall. Jag hade tidigare skrivit in min e-mail där och den fanns inte kvar, gatuadressen var isärskriven (det lär inte jag har gjort) och dessutom stod både för- och efternamn i fältet för förnamn (det tillät inte formuläret, jag fick flytta efternamnet till efternamnsfältet för att kunna spara ändringarna).
Återstår att se hur det går med porteringen, registreringen hos
Tele2 lär visst ta upp till en halv vecka så jag lär få lov att ta en dust till med dem.
(Sen fyllde jag ju i ett avtal för kontantkort också i butiken, för att få hemskickat papper för autogiro. Ska bli kul att se om det funkar....)
Click to expand...