Telenor släpper mig trots bindning kvar

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Avarell_Dalton, 10 mar 2012.

1. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    742
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Den korta versionen:
    Telenor erbjuder mig att avsluta 2 abonnemang trots 9 och 11 månaders bindningstid kvar p.g.a dåligt nät.

Den långa versionen:
    Sen jag och frugan bytte till Telenor årsskiftet 2010/2011 har vi haft bekymmer med samtalskvaliteten. Något som Telenor kallar "vattenljudet" och eko för motparten har stört rejält. "Vattenljudet" skulle jag vilja beskriva som ett ljud som låter som Kalle Anka på speed.

"Vattenljudet" har väl inte stört så ini helvete men ekot är så påfrestande för motparten att vi så gott som alltid varit tvungna att avbryta samtalet.

Jag lade en felanmälan på detta i december förra året och frågade om återkoppling, ungefär två veckor sa de. I januari återkom jag med exempel på samtal som haft problemen, fortfarande gällde två veckor.

Nu har det gått två månader så jag tyckte det var dags för en uppdatering. Så jag ringde upp och sa att jag var en smula irriterad, inget överdrivet utan bara just så. Tjejen sa att man kanske hade försökt ringa... Ni är ett telekomföretag, sa jag och hänvisade till att jag har både nummerpresentation och Eurovoice och att jag inte trodde på förklaringen hon gav.

Hon bad mig vänta kvar medan hon ringde upp teknikavdelningen, hon kom tillbaks utan svar och bad om ytterligare tid att ringa ett samtal till. När hon återkom gång nummer två erbjöd hon mig att avsluta båda abonnemangen och i så fall lösa ut resterande kostnader för själva telefonerna. Alternativt få slopad månadskostnad på abonnemangen tills felet, vilket de jobbade på, var löst.

Det var väl lite vad jag ville höra nu när Tre och Tele2 kampanjar. Jag löser ut mobilerna och porterar över till nån av dem.

Kostnaden för abonnemangen är ju egentligen ingen stor kostnad, det går ju att byta fritt mellan abonnemang under bindningstiden men jag gillar att Telenor utan egentligt knussel släpper mig till en konkurrent.

Jag vill betona att jag förespråkar sansad samtalston, egentligen i alla lägen, men speciellt när du vill ha hjälp. Att sakligt säga att man är irriterad är ok tycker jag, i rätt tonläge. Nämner det för att det ju inte framgick längre upp i texten. Förresten är dessa kundtjänstarbetare jävligt lena i truten numera, antar att fler märkt det? -Ha en fortsatt bra dag! -Ha en trevlig helg! -Är det något mer jag kan hjälpa dig med? Spelar igen roll vart man ringer

Ska väl nämna att jag själv trodde att felet låg i telefonerna och lät det bero av ren lathet. Jag har en Desire HD och frugan en Desire Z.

Så, hoppas jag hjälper någon i samma sits som jag varit.

2. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Snyggt, det där har jag också haft. Själv hade jag benämningen "snabbspolning" :).
    Det där hände mig i varje samtal jag hade hemma, mycket dålig täckning...

Telenor hjälpte mig på samma sätt som dig. Pga. dålig täckning i mitt hem. Fick göra ett gäng uppkopplingar mot den mast som jag hade hemma.

Jag frågade Tele2 om de skulle godkänna samma sak som Telenor gjort. Men de sa att såfort man använt simkortet så är den möjligheten förbrukad.

Snyggt Telenor!

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Detta ljudet har jag också, men väldigt sällan. Får lägga på och ringa upp igen så det stör inte mig, men telefonerna är det nog inget problem, då jag känner många som har samma fel med alla möjliga telefoner. Allt från nokia 3320 till htc sensation.

Gjorde samma sak fast jag hade 3 förut, min tjänst fungerade ju inte som den skulle så de avslutade mitt abonnemang med 12 månaders bindningstid kvar, fast jag valde att ge tillbaks telefonen och gick tillbaks till telenor :)

4. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det brukar vara praxis att om du inte har någon täckning hemma så kan du begära att de åtgärdar detta alternativt att du får säga upp abonnemanget trots att det är bindningstid kvar. Jag hade ingen täckning med Tre på mitt jobb och frågade om de kunde åtgärda detta eller så skulle jag säga upp abonnemanget. De sa att den klausulen gällde endast i hemmet och inte på jobbet.

5. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tele 2 sa att om man börjar ringa med abonnemanget, så spelar det ingen roll

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 195

MINA ENHETER

Det där har jag aldrig märkt. Jag har vid flera tillfällen lugnt och sansat påpekat den dåliga täckningen jag har hemma hos mig för Telenor, även med informationen som finns i telefonen om styrkan etc. Det enda svaret som jag brukar få är att de inte garanterar täckning så att jag lite får skylla mig själv.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

7. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    207
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Ungefär samma svar jag också fick.Jag har en enormt dålig mottagning plus att det kommer de här "tillbakaspolningen/ Digitala ljuden" och detta har de lovat att fixa, men det var kanske nästa århundradet?